Jag är FRÄLST

Hej alla glada!

Nu är jag tillbaka. Var ett tag sen jag skrev och jag tror inte ens att någon läser den här bloggen längre eftersom den inte används.

Men idag MÅSTE jag bara skriva.

Igår eller rättare sagt inatt hände det något. Mitt liv förändrades och jag lever nu tillsammans med Jesus:)

Var i kyrkan tillsammans med sunessons och hamréns familj (större delarna av dom iaf) och när Sven började tala, det första han sa, jag kände att det verkligen var riktigt till mig!

Mitt minne är inte det bästa så jag kan tyvärr inte minnas vad han sa. men jag kände att det verkligen var till mig han talade. Han bjöd fram mig till frälsning.

MEN

Jag satt kvar... jag ville gå fram men samtidigt ville jag lära mig mer om kristendomen innan jag blir frälst. Så jag avstod hans bjudning..

efter krykan var jag med emma jonah billy hanna linda thomas och neo i sigtuna på café myntet...där Sara jobbar... fikade där sen gick vi ner till fåglarna.

Fick sedan hjälp av Emma och Jonah (TACK SÖTISAR) att tvätta min skitiga bil. sen körde jag dom till jonahs farmor o farfar... även pappa fredrik skulle dit=)

sen igårkväll när dom hade kommit hem pratade vi (som vi numera ofta gör på kvällarna) och det blev ett långt mysigt och GIVANDE samtal inatt.

vi pratade om allt möjligt och så frågar Emma varför jag INTE gick fram till sven idag när han bjöd fram mig.. hon kände precis som mig att det verkligen var till mig han talade.
sen hade vi en liten diskision om lite allt möjligt om frä'lsning o kristendomen och så och sen kom JAG fram till att jag vill verkligen bli frälst.

Så EMMA bad en frälsningsbön för mig och NU är jag frälst och jag måste säga att det känns väldigt bra:) Tack för hjälpen Emma!

Så nu lever jag mitt liv tillsammans med Jesus!

För dom som undrar så innebär frälsningen att

Man tro på jesus och har fattat ett beslut om att leva med honom. Man vet att han dog för oss på korset och att vi genom honom får evigt liv.  (vem vill inte ha evigt liv)

Ta hand om er där ute! För det kommer jag göra!

VI ses o hörs!

PussPuss till dig som vill ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback