Hockey o Fotboll

hejsan hej!
två dagar i rad igen...va torr ni, kan det bli tre imorgon?
återstå att se..den som lever får se!

idag har jag varit o jobbat precis som vanligt, och efter det har jag hunnit med att duscha vilket va otroligt skönt, att duscha är underskattat, att bara stå där och känna hur dom varma strålarna möter kroppens hud..fan va underbart..kan stå där hur länge som hellst, fast hade ju varit grymt skönt att ha en skön stol/fotölj att sitt i istället..och kanske en tidning att läsa under tiden..eller ett tvsepl, lr varför inte en tv...
fan en riktig jacuzzi (stavas det så?) som man kan ligga och mysa i, samtidigt som det kommer varma vattenstrålar på en när man sitter/ligger där och kollar på tv/film..shit va grymt.,,,!!

ja just det..jag har även ätit mat och läst fotbollsbilagan som man fick köpa till aftonbladet igår, eller det var väl mer av en allsvensk tidningsbilaga

som jag skrev igår börjar allsvenskan i helgen!
tänkte väl skriva ner några tankar om den..itne för att jag är sådär väldans insatt men ajg tycker det är ku lmed fotboll och hänger gärna med i svängarna! tyvärr är jag inte så duktig att spela...mest spraka och (försök) spring  (om jag orkar)

förra året vann alltså IFK göteborg och är det lag som får kvala till champions leauge i år (sommar) vore kul om dom kunde ta sig till gruppspelet, va ett tag sen något lag gjorde det, undra o mdet inte va 97 när AIK lyckades eller är jag helt "OUT BIKING" nu som är min egna sköna lilla översättning till (ute och cyklar)

Göteborg inleder borta mot Malmö FFpå måndag, ett Malmö med nytt fräsch blod i tränarstaben iochmed att Rolle Nilsson tagit över efter Sören Åkeby, tror det kan bli bra. Kanske inte SM - Guld denna säsong, men får han bygge lite kan det nog bli bra. I stort sett samma trupp som förra säsongen, tappat Junior som gick till FC Köpenhemn och fått in Jeffery Aubynn (stavas han så?)

Topp 5, men de tär otroligt jämnt i år!

Göteborg kommer även dom vara med i toppen, dock försvarar dom inte guldet...
Jag vill inte gissa på nån vinnare för ajg är för dåligt insatt och påläst men förhoppningsvis blir det de LJUSBLÅA


Sverige spelar som dom felsta vet ikväll i england mot Brasilien, 50års jubileum, det är alltså 50 år sedan sverige mötte Brasilien i VM finalen här i stockholm på råsunda...
tror det blir en lektion i fotboll ikväll, 3-0 till brasilien, kan det vara ett bra tips? va säger ni?



Annars så ska jag berätta lite om vår kvalserie också...
 kvalar ju alltså till division 1 med bålsta för dom som missat det
vi har spelat 5matcher och har tagit 14poäng, samtliga vinster alltså, (en på övertid dock) vilket är riktigt starkt, 3 matcher återstår och vi är inte riktigt klara för avancemang än, dock kan vi bli det ikväll utan att spela.
Förlorar Uppsala ikväll mot Falun är vi klara och  det ser bra ut, Falun leder just nu med 1-0...

annar såker vi upp till Falun på fredag och kan säkra platsen på egen hand då. Sen återstår även hedemora hemma på söndag och så avslutas säsongen i uppsala på onsdag...
inte riktigt i ETTAN än, men vi närmar oss och är riktigt nära nu!

men nu tänkte jag avsluta detta och koncentrera mig på min tidning och tvn.
hoppas ni haften bra dag! det har jag haft!

PussPuss
!T.O.D!

*vinkar*


*Dagens Citat*
Av: Göran Zachrisson
Bollen virrade runt ett tag på greenen innan den bestämde sig för att stanna just där den stannade.

Kommentarer
Postat av: #16

Nu måste du ju skriva blogg imorgon också annars blir jag besviken. Falun vann med 3-0 så nu e det spel i div 1 som gäller. Fy fan vad skönt. Ses imorgon på träningen, måste mobba musse lite mer imorgon bara.haha

2008-03-26 @ 22:54:59
Postat av: Jessie

Som vanligt så måste jag ju tacka för bloggen... alltid lika underhållande...

Det e tur att du faktiskt e lite bra på hockey iaf... så du slipper spela fotboll... det låter inte som din starka sida direkt... men det e lugnt... jag får trän upp dig lite... det e ju trota allt mitt jobb så jag ska NOG kunna lyckas... ;)

Men grattis måste jag ju säga... för nu vet vi ju att ni e klara för ettan... ni e så jävla grymma! Och ni lyckas ju imponera på Mackan så det e fan inte illa...

Men puss på dig...
T.O.D

Postat av: anki

Gissa varför jag duschar så länge :D

2008-03-28 @ 18:15:55
URL: http://ankiblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback