Onsdag 23/1

Hejsan!

Tänkte det va dags för en liten blogg nu innan jag ska lägga mig i sängen och sova

Igår va det match, mötte Nynäshamn hemma, vann med 7-5 IGEN, andrea matchen i rad vi vinner med det resultatet, bra anfall med mycket mål, men släppa in TIO mål p åtvå matcher är väl sådär... Vad har man egentligen målvakterna till, har för mig att do mstår där för att stoppa puckar, men jag kan ha fel..haha
skämt åsido, vi har seriens två bästa målvakter där båda två platsar i division 1 IMPONERANDE

Jag tror att vi hade fem spelare som normalt ingår i startuppstä'llningen borta igår, starkt att vinna ändå, och deras såkallade "stjärna" (lettisk j-vm spelare) var ju lika kass som jag förutspått, hur bra kan man vara om man lirar DIVISION 2 egentligen...PRECIS!!!

Min egen insats då?
Min/vår demma hade som uppgift att spela oavgjort mot måtståndarna och låta do mandra två femmorna producera, det funkade ju helt okej, vi släppte in 1mål i 5 mot 5 på slarv/otur och ett i boxplay 4 mot 5 så det är jag iaf nöjd med
Och med min egen insats är jag för mot ovanligheten NÖJD med...det gick helt oekj för att itne säga BRA för mig igår..SKOJ, kanske att man har vaknat nu?!?! jag hoppas det

En annan som var grym var OSKAR och hela deras femma bör nämnas, man gör lixom 6 av våra 7 mål

Idag var det ingen hockeyträning utan när jag kom hem från träningen kollade jag på Sverige-Spanien i handbolls-EM vilken var en mycket underhållande, rolig och framförallt SPÄNNANDE match... sverige vann tills slut med 27-26 och det va viktigt..Vinst imorgon igen mot tyskland kanske..vore mycket bra

Sen blev det mat innan jag gick o la mig, sjukt skönt att sova några timmar, ställde klockan på väcknign 2100 och när den sedan ringde var jag HELT ÖVERTYGAD om att det var dags att gå upp och åka till jobbet, so mtur va det inte så utan jag kunde efter ett litet tag konstatera att klockan var just 21 och det var kväll

Blev en sjukt skön dusch och i duschen kom jag på att jag inte satt på motorvärmaren, så jag gick ut och satte i den i bilen och klädsen var väl kanske  minst sagt "lite udda"

jumpadojer, handduk och pappasvinterjacka var det enda jag hade på mig....
Kanske att man ska till jobbet i det imorgon va sägs?=)

haha nej nu fan e det sängen som gäller igen.

Hoppas ni haft en grymt skön dag!

förresten, höll p åat glömma en grej, en kul hockeynyhet nådde mig idag, tyvärr kan ajg inte skriva mer än så men GRYMT SKOJ va det iaf..återkommer om det senare, förmodligen i nästa inlägg!

Ta hand om er!   
!T.O.D!
Puss kram Mys&Bus

*vinkar*



*DAGENS CITAT*
Av: Göran Zachrisson

Scandinavian Masters spelas i år på Forsgården, vilken fantastisk bana
och framför allt, vilka räkmackor!!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Nämen tjena tjena din lilla bloggare...

Det e ju fan vad duktig du e nu då... din jävla unge... nu får jag ju ta och skärpa till mig med bloggandet jag också ju... imorgon e det ju jag som e ledig så vi får se om det blir nått bloggande då istället kanske...

Du anar inte hur nöjd jag e med att du e nöjd med din "hockey insats"... det e ju fan på tiden... och för min del känns det bra att slippa "skälla" på dig för att du tycker att du e kass...

Grattis till ÄNNU en vinst... det förtjänar ni... *enhands applåd*

Och jag vet vell inte riktigt om dem där "kläderna" e godkända att gå ut i... lite väl kallt kanske!? Du vet ju att du måste vara rädd om dina heliga kroppsdelar!?

Du får ju verkligen inte skriva att du har fått veta nått skoj... och sen inte berätta vad det var... då blir jag ju bara så hemskt nyfiken... det vet du ju! Fy på dig!

Puss å kram!
T.O.D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback