Muppen har landat i denna blogg

Hejsan

Nu är det lördag och det är dags för ännu en blogg

Måste til latt börja med skriva lite om gårdagen, va j usåklart jobb och sådär på dagen precis so mvanligt och det hände väl inge speciellt mer än att jag fick en Krona av Billy som jag satte på huvet, tog bild och skickade till några kompsiar bara för att visa hur störd jag verkligen är...bara satt ni inte ska glömma det...
och jag brukar kalla lite fol kför MUPP titt som tätt, men jag har även kommit fram till att jag är väldens störstamen samtidigt BÄSTA MUPP

Och för er som missat det, år 2006 vann jag MUPP-VM
japp det är helt sant, va nere i Sofia i Bulgarien hösten 2006 och blev utnämd till MUPP OF THE YEAR
slog en amerikan i finalen! det va grymt skoj, det negativa med det var att man itne får vara med nästkommande år satt förra året va jag inte med utan hade en helt annan uppgift nämligen att UTSE alla 20 finalister som förra året fick åka till Prag i Tjeckien för Finalen och det var en skräll so mvann då, en kille från Tyskland tog hem det åtråvärda priset, men i år ska jag vara med igen och försöka vinna föra andra året! ÖNSKA MIG LYCKA TILL

annars så va det match på kvällen igår, borta mot Sollentuna, ett av hatgängen vi har och dom 4 matcher ajg mött Sollentuna med Bålsta har jag stått so msegrare i varje match..VÄLDIGT SKÖNT

Vi vann gårdagsmatchen med 5-2, egentligen 5-1 då deras andra mål inte var inne, och det har syster min på bild till och med sen får dommarn säga vad f-n han vill...till och med han som "gjorde målet" sa att den inte va inne

Och jag som itne kan göra mål, ja då får pojkarna "HJÄLPA" mig att göra mål så jag bad Eklund att skjuta på mig så och såklart gjorde han det och pucken gick på min armbåge och in i mål, grymt va..har man gjort årets första mål, vem vill mer skjuta på mig?!?!=)

sen bar det hem och det blev ett samtal med SötsarG innan det var dags att somna in

det som mer hände igår va att jag klarade av "straffet" jag fick av Jess eftersom hon vann vadet! MYYYS

till lördagen då

sov till 1130 och det var både skönt och välbehövligt

sen idag har ajg läst Saras blogg so mjag missat några dagar och det va mysigt att allt håller påatt ordna sig för henne igen=)

sen har jag varit ute med tintin två svängar, en med syster och en själv, har kollat på reprisen eller nej inte repris, pappa spelade in Let´s Dance igår så jag kollade på det..(mer om det sen) sen kollade jag lite på Sverige-Norge också och även det kommer det lite mera om senare

sen har ajg lagat mat till oss,
jag stekte kyckling i små bitar, sedan blandade jag ihop creame freche (hur stavas det nu igen) vitlök, chilisås, championer och matlagningsgrädde och hällde ner "smeten" i kycklingen och det blev riktigt gott, till det serverades det pommes frites och kall beasås, och även majs till den som önskade! alltså JAG och INTE syster

sen har vi spelat WII, fick stryk i både Bowling och Golf av syster med det är sånt som händer, jag skyller på ringrostighet lr nåt=) GRYMT kul är det oavsett om man vinner lr förlorar...

sen gick vi som sagt en sväng med Tintin innan Göta Kanal började på tv och vi kollade på den..
Sen fixade jag lite fruktsallad till efterrätt och lagom till att den blev färdig kom föräldrarna hem och dom ville självklart ha dom med.
Så fruktsallad, glass, kaffe och juice blev dagens efterrätt..NYTTIGT OCH GOTT NAM NAM

och efter filmen satte jag mig här och här är jag rätt bra på att fastna och denna dag är inget undantag=)

tillbaka till le´ts dance då..

Det var säsongens tredje pogram igår/idag och förra veckan åkte alltså Ulf Larsson ut och det var ju faktiskt rättvist trots att jag tyckte väldigt synd om Uffe av nån speciell anledning, han försäkte ju så mycket och var ändå hyffsad, bättre än jag trott och få åka hem redan efter två veckor kan INTE ENS NÄSTAN vara skoj...

Linda Lampenius tillsammans med Daniel Dasilva verkar ha blivit favoriter, högst poäng av dommarna hela tiden och jag vet inte riktigt, jag har något emot Linda..varför har jag ingen koll på men jag vill inte att dom ska vinna iaf

och iår finns det mycket söta men framför allt ROLIGA par, bonden carlpetter, tony richardsson, danny, matte, tina, Tilde med flera...dock har jag svårt för Susan...hon "kniptjejen" henne faller jag INTE för..
sen är ju jurryn lika söta roliga och knasiga som vanligt..

och det finns ju en tjej där, Dannys danspartner, Malin Johansson (Tack Jess) shit va snygg hon är! direkt när jag såg henne föll jag pladaskt, och igår hade hon en såndär klädsel som ALLA pojkar tycker om hos flickor..man fick i princip se helöa denen..kunde ju kanske haft lite mindre på överkroppen också men det sparar hon kanske till näta vecka:)

SNYGGPARET danny och Malin..killarna kollar på malin och tjejerna på danny..dom kommer gå långt oavsett om dom dansar bra eller inte...
tittarsiffrorna kommer sjunka nå enormt om dom åker ut iaf=)


NU lämnar jag nog let´s dance för en stund..eller nej, måste ju berätta vilka so måkte ut igår också ju...
Det var ju faktiskt Tilde och hennes danspartner Alfred som fick lämna igår, TYÄVRR, tycker att Tilde är en otroligt härlig person men hon  trivdes inte alls med ALfred tyvärr...

Lite om handbollen nudå..

Sverige spelade alltså match mot Norge idag och det var alltså om plats 5-6 i EM
men det var inte 5platsen i EM alla pratade om utan vinnaren i matchen skulle vara direktkvalficerade till VM och få lättare lottning till OS

och jag såg ju matchen fram tills att sverige ledde med 21-14 lr nå liknande, man ledde iaf med 7 SJU mål och det va avgjort...så jag slutade att kolla och gjorde nå annat (kolla reprisen av lets dance)
sen slog jag tillbaka och då va det två minuter kvar och det va lika...HUR FAN KAN MAN TAPPA SJU MÅL PÅ TYP 20 MINUTER

aja oavgjort blev det och förlängnign väntade 2*5 minuter...och även där stod det oavgjort när do m10minuterna va slut...så då väntade ÄNNU en förläggning 2*5 minuter...hur fan funkar handboll...när förläggningen öär slut så startar man en ny? i dom flesta sporter jag vet så blir det straffar om det fortfarande är lika när förläggningen är slut men tydligen inte här...

Men vi ska vara glada att det inte blev straffar efter förläggningen för sverige var HELT VÄRDELÖSA på straffar så till slut fick JOHAN PETTERSSON nog och sa, JAG TAR DEN... killen hade lirat 8minuter av matchen och det var jämnt...han fintar ner målvakten på golvet och sätter den sedan i nättaket..Snyggt, RIKTIGT SNYGGT

sen nu ikväll såg jag en omröstning där man fick rösta på Petterssons Straff och Foppas straff i OS FINALEN mot Kanada 94

"Vilken straff var kyligast?"
Drygt 26 procent, alltså mer en EN på FYRA tycker att Petterssons straff varkyligast...HUR F-N KAN MAN TYCKA DET...dom går ju inte att jömföra,INTE ENS NÄSTAN..

Johan skjuter en straff i en match där man spelar om 5platsen i EM, kvalificering till VM och en bättre OS lottning MEN straffen är inte ens HELT AVGÖRANDE.. det fanns tid kvar att spela efter och det kunde gå åt vilket håll oavsett om han satt den eller inte

Den straffen Foppa la för FJORTON ÅR SEN... (shit va tiden går fort).. det va i en OS FINAL och det var AVGÖRANDE SUDDENSTRAFFAR..visst Salo var även tvungen att rädda nästa straff...men ÄNDÅ

och man frågar vilken straff so mvar kyligast...jag kanske missuppfattat frågan men för mig ska det vara 100% på FOPPA oavsett om man är hockeytog handbolsstok eller totalt sportointresserad

Men nu tappade jag helt orden, eller så tog det slut..jag vet inte vadjag ska skriva om.
Fick Emmas msn idg..Hur trevlig som hellst, men vem är förvånad egentligen, hon är en Sunesson och hela den familjen är HELT UNDERBAR

imorgon är det söndag, då blir det matlagning, ska tydligen laga fläskfilé då, satt min Flygande Jacob får jag spara tills nästa vecka istället men det funkar det med!

Men hoppas ni haft en liak mysig lördag som jag har haft, hur ni nu ska ha lyckats med det vet jag inte riktigt men men...kan ju alltid hoppas!

glömde förresten en sak som hände i fredags...
Innan matchen var det en kille som frågade efter mig!
Vår matrialare Peter kom in och sa att det stod en kille utanför omklädnignsrummet och frågade efter mig så jag fick gå ut och kika vad det var för nån..

och där ute stod en bajare...han hade varit på hammarbys kanslie och hämtat ut bilder på oss spelare från säsongen då jag var där..hm va väl tre år sen lr så...så han hade en bild på mig och bad mig skriva min autograf på den..visst gjorde jag det och det var ju lite skoj..HAHA

Kom p åatt ajg måste ju nämna att Danmark möter Kroatien i finalen imorgon, Danmark slog tyskland och Kroatien slog ut frankrike i dagens semifinaler..
Lycka till i finalen Danmark..jag håller mina tummarna för att ni vinner, det vore skoj!

nej avsluta nu!
<Vi ses och hörs>

Ta hand om er!
!T.O.D!
Puss Puss

*vinkar*



*DAGENS CITAT*
Av: Göran Zachrisson
Drivern är bara en av 14 klubbor i bagen. Den viktigaste klubban sitter mellan axlarna, huvudet.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Du lyckades ju få ihop en blogg till sist... sen att det tog typ 14 år det e ju en helt annan sak... men men... har man fullt upp med att ragga småflickor så har man... ;)

Jag vet fan inte riktigt vad jag ska skriva här... nu har jag ju suttit och skrivit blogg u typ en timme... om inte mer... så nu e orden fan slut...

Men jag kan ju skriva att du e helt sjukt söt... och väldigt störd.... men det var ju inte direkt nån nyhet...

Jag e oxå väldigt nöjd med att allt håller på att ordna upp sig för Sara... det förtjänar hon ju faktiskt...

Sen så håller jag ju fullständigt med dig om det där med straffarna... det går inte att jämföra... det e "lätt" att vara kylig när det inte står speciellt mycket på spel.. och Foppa e kung...

Nä nu slutar jag skriva...

Puss å kram!
T.O.D

Postat av: Emma

Vad roligt att läsa din blogg :) de kommer jag fortsätta med!
jag missade let´s dance både igår och idag, trist! de är så bra tycker jag :)
Vad snäll du är! Du är väldigt trevlig tycker jag :)

Haha så du fick känna dig lite som en kändis ;) roligt!

ha de bäst! Kram

2008-01-27 @ 01:00:06
Postat av: Åsa

i handboll kan allt hända :) det är det som är det roliga med sporten.

2008-01-27 @ 16:40:04
URL: http://asalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback