"Blogga för helvete"

Tjena hej! och välkommna tillbaka, ja även till mig själv, första inlägget för året och det är redan den 19januari..SLARVIGT men nu ska jag iaf blogga lite, se hur det går med uppdateringarna nu den närmsta tiden..kanske ska ta upp bloggandet igen... den som lever får se

Det so mfick mig att blogg idag var ett sms jag fick igår kväll påväg hem från matchen från min mycket vänliga granne i omklädningsrummet Micke... i sms:et stod det "BLOGGA FÖR HELVETE" och när man får en sådan "order" från honom kan man inget annat än att lyda..

Har hänt en hel del detta år faktiskt, för det första så spelade jag lite Nintendo WII på nyårsafton och fick mersmak av det så några dagar senare var jag och billy och köpte det till mig på lunchen. Man fick me "sportspelet" där ingår bowling, boxning, golf, tennis och baseboll...tror att det är dom fem..det som är roligast är nog Bowling..men alla är roliga och endel riktigt jobbiga, speciellt BOXNIGNEN, ett riktigt tränignspass det där....

annars så jobbar ajg på på tommys isolering, spelar hockey på kvällarna, har nu spelat 6 matcher i ALLTVÅAN, 4vinster en oavgjord och en förlust, helt okej med tanke på att vi inte alls spelat så bra so mvi faktiskt KAN göra..förutom en period igår, (mer om det senare) vi är obesegrade i år och förhoppnignsvis ska spelet bli bättre snart..framförallt försvaret so mitne alls är so mdet ska, INTE ENS NÄSTAN som "vi" brukar säga..

ja vad har hänt mera...kanske iten har hänt så mkt mera, händer ju itne så mycket i mittliv, det är i sort sett jobb och hockey som jag spenderar mitt liv på...

ja tillbaka till gårdagsmatchen då...vi spelade hemma mot tyresö och efter do mtvå första perioderna ligger vi under med 5-2 och spelar hur dåligt som hellst...sen inför tredje perioden händer något, VAD har jag ingen aning om, men vi går ut som ett helt nytt lag och fullständigt kör över Tyresö..vi skjuter 13 skott och på det gör vi FEM mål och vinner matchen med 7-5 till slut, "rätt" skön vändnign o mman säger så..
Förhoppnignsvis kan vi bygga vidare på det spelet nu och då kommer lagen vi möter få det väldigt svårt att slå oss

Ska sägas att vi ändrade om lite i femmorna inför tredje perioden, dels gick alex ut och in kom sebbe i mål och räddade dom få skotten han fik på sig, SNYGGT inhopp Sebbe..Ska också sägas att alex inte alls var dålig, inte enligt mi nmening iaf, han fick inte så mycket hjälp av oss o mman säger så...försvarsspelet är under alla kritik för tillfället..

jag själv har haft det lite tungt och inte alls seplat på den nivån JAG vet att jag kan, så jag bad Coach Munkhammar om att få spela center..och det fick jag göra igår...i två perioder iaf tills vi ändrade om ,då fick jag gå tillbaka och spela back i min "vanliga" omgåvning...

ska väl tillägga att jag inte på något sätt är missnöjd med min femma som jag spelar i utan det är mi negen insats jag e missnöjd med och att jag ville ha lite förändring..förhoppnignsvis ska ajg bli bättre nu..."lär ju inte vara allt för svårt"

idag blir det mys med billy och hans familj ,ska till kyrkan på "connection" lite underhållning och så tydligen..ska bli mysigt...kanske man kan ragga lite tjejer också ,ska tydligen va gott om det där...Håller du inte med om det Jess?!?!

Hanna skulle tydligen ta med sig en kompis också, so mva snygg och som håller p åatt bygga hus med sin kille..perfekt ju, komma till ett NYBYGGT hus sen när do me klara och ta över hans roll..någon so mtycker att mian planer är annat än bra?!?!

imorgon kanske det blir dejt med billy igen, visar sig hur han sköter sig idag=) Tydligen hans dag imorgon

men nu tänkte jag avsluta här..hoppas det var lite underhållning för er iaf..va mysigt att skrvia blogg igen ska jag faktiskt erkänna..hoppas ni SPECIELLT DU MICKE är nöjda

Trevlig helg!

PussPuss Puss på dig Jessica
!T.O.D!

*vinkar*



En liten historia då som jag fick höra av Löva i veckan, se o mjag berättar den någorlunda rätt och att det e ok att ja tar med den här...

Det var iaf ett kloster, och två  munkar skulle duscha. Så dom gick till duchen och klädde av sig nakna och hoppade in. När do mduschatlite frågade den ena munken den andra,
-Har du tvål?
-Nej men jag har på rummet.

Så munken sprang naken upp på rummet för att hämta tvålen och sen när han var tillbaka så såg han tre nunnor, shit tänkte han men så såg han två statyer, så han ställde sig helt stille bredvid dom för att han itne skulle synas.

Men nunnorna ko mdit och såg att det stod TRE statyer där idag och att det va en som dom inte kände igen och speciellt inte dennes snopp.

En nunna gick fram och drog i snoppen och det gjorde så ont att munken tappade tvålen från handen.

aha utbrast nunnan,
-Vi har fått en "tvålmaskin"

då gick en annan nunna fram och drog i hans snopp och för att dom inte skulle misstänka något släppte han den andra tvålen också.

till sist gick den tredje nunnan fram och drog i hans snopp, men det hände inget så hon fortsatte att dra i snoppen tills hon lyckligt ropar

-Kolla, jag fick "flytande tvål"
 

Kommentarer
Postat av: Fridah

första inlägget i ååår :O oj:D

Postat av: Fridah

** jaa absolut, det håller jag med om, det jag tkr är mest underhållande är sångrösterna och hur vissa försöker sjunga fint, det är udnerhållning iaf, :)

Det är en tidning vid namn "EXTRA ÖSTERGÖTLAND" .. jag lägger in artikeln imrogon så får ni med läsa, :) ha en superfin kväll. :)

2008-01-20 @ 17:52:58
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Jessie

Nämen X i taket... du lyckades ju få ihop en ganska lång blogg oxå... jag e imponerad.. *enhands applåd*

Å jag e VÄLDIGT nöjd med att du raggar tjejer... det hade varit jävligt konstigt om du inte gjorde det... och det blir ju fan så mycket roligare för mig sen när jag får nöjet att stjäla dig ifrån nån annan tjej sen... som sagt... man vill ju alltid ha det man inte kan få... eller det nån annan har... ;)

Och om det där med din insats i hockeyn... det kommenterar jag inte ens... jag har "skällt" på dig tillräckligt om det där tycker jag...

Hmm... vad ska jag mer kommentera för nått då!? Dina söta hockey människor kan jag inte ens kommentera... dem e helt enkelt bäst... *puss på er*

Nä men nu orkar jag inte skriva mer... så du får vara nöjd med detta...

Puss å kram!
T.O.D

2008-01-20 @ 22:24:55
URL: http://jinxedjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback