Dam " såkallad" idrott

Tjenare alla glada...
Japp det är bara ni glada som får läsa idag...ni andra kan sluta redan nu..vill inte ha några tråkmånsar här inte!

Välkommen igen då du är på bättre humör!!

Så, va skönt att bli av med dom!

Idag ska det bloggas om tjejer som försöker utöva något som vi killar är MYCKET bättre än dom på, det kallas idrott i männens värld och i det motsatta könets värld vet jag inte riktigt vad man ska kalla det..."kolla på mig och försök att itne garva ihjäl dig" kanske passar bra... 

för det är pinsamt att se hur tjejerna i VM sparkar bollen..jag såg sista 20minuterna lr nå liknande på Sverige - Nigeria i vm premiären...slutresultat 1-1 efter att sverige tydligen dominerat "spelet" och haftmassa målchanser utan att lyckas göra mål...

frågan är om dom vet att do mspelade i olika lag sverige och nigeria..för dom passade till varandra hela tiden..eller så va ALLA färgblinda...och de tär bra att målisen har annan färg än dom andra spelarna...det BORDE hjälpa till att förklara för dom vilka som FÅR och INTE FÅR ta med händerna..men tydligen inte...kan ha varit så att do mtrodde det va handboll dom spelade?!?!
men så va det nog itne var varannan bolltouch var med handen o andra med foten typ..och i handboll får man inte sparka på bollen...

finns det någon sport där du både får spaka och  kasta bollen?!?!

men det kan till och med ha varit så att do mtrode det va löpnign dom höll på med...för dom skickade upp bollen på läktaren lika ofta som dom sparkade den till någon medspelare/motståndare

kanske tyckte att "här på banan ska inga bollar vara"

Och vet ni vad jag hörde på radion igår morse...jo nämligen att TJEJER är precis LIKA BRA  som KILLAR på fotboll, bara att dom har sämre träningsmöjligheter...

jag håller helt och hållet med om att dom har sämre träningsförutsättningar..för så är det...men att man kan säga att dom skulle vara lika bra som killarna OM dom fick samma förutsättnignar är ju BARA SJUKT PINSAMT

det kommer en "ballong"boll tjejen missar att ta emot den med foten på nåt sätt..och istället studsar den upp på handen...BRA GJORT JU...nej shit asså..

sen kan man ju ta ishockey kanske...
damishockey alltså...
VÄRLDENS BÄSTA damishockeyspelare platser INTE i svenska allsvenskan...mmm..det är omöjligt och BARA DUMT att jämföra tjejer och killar i dom FLESTA idrotter...där fysik är inblanad ska man nog försöka undvika det...

damhandboll däremot kan jag erkänna att det är fart och fläkt i och faktiskt kul att titta på...dom är duktiga..men ja...jämföra könen går inte här heller..men det bör man försöka undvika oavsett vad det gäller...

men nu tror jag att jag bloggat av mig lite...hoppas ni inte tjejer tar allt för illa upp utan kanske tänker till lite istället och det kanske faktiskt ligger lite sanning i det jag just skrivit och ni läst...

Ta hand om er där ute...hoppas ni är ÄNNU gladare nu när ni läst denna underbara blogg!

Puss påre Jess!!

.T.O.D.

*vinkar*

Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja jag har inte ens något att säga om det där... förutom då att du e bäst... håller fullständigt med dig som vanligt med det viste du ju redan...
Och tack för en som vanligt väldigt underhållande blogg... sötunge!!!
T.O.D.
Puss å kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback