Torsdag 1/3

Hejsan alla glada!

För jag hoppas att ni är glada, och om ni nu mot förmodan inte är glada hoppas jag att ni är det efter att ni läst denna härligt underhållande blogg!

 

Kan väl börja med att berätta om dagen då.. för att iten förvirra någon

 

Jag gick upp 0525 då det var väckning. Upp o toa o sen ringde sara som jag hade bet henne om jag nu skulle ha försovit mig, men det gjorde jag ju såklart inte. Och det är ju alltid mysigt att få prata med sara=)

 

Sedan åt jag frukost och niklas ringde, han bad mig ta med ett par skor plus att han skulle åka bil idag så han kom o hämta mig 0610..va skönt at få åka bil, det inte allt för mycket prat, va sjukligt trött efter att ha pratat i telefonen i typ  två timmar till kl 0200 eller liknande igår natt..alltid lika trevligt och igår kanske det blev lite sjukare samtal än vanligt, om det nu är möjligt. Men det ska vara vi till att klara något sådant. Sov som sagt större delen in till jobbet, va på jobbet i tid på riktigt idag, 0658, coool va…böt om och satte mig vid bordet o ”sov” lite…sedan åkte jag och robin upp till våning 25 för att isolera. Och det har vi sysslat med hela dagen och det med blandat resultat, ibland flyter det på bra som fan och ibland så vill det verkligen inte gå,  svetsen vill inte, får inte jord med mera..shit va less man kan bli på så små saker..men men..tiden gick i alla fall.

 

Rasterna då, jo på första blev det som vanligt två panpizzor innan jag läste lite tidning för att sedan sova. Andra rasten åt jag först min matlåda, dock utan ketchup eftersom Jonas ätit upp den..så ja på måndag ska han köpa ketchup det är ett som ör säkert, hade förväntat mig att han skulle göra det idag när han gick till willys men av någon sjuk anlednign gjorde han inte det så jag fick äta utan det, det tyckte han tydligen va skitbra..sjysst kille va!

Sen när jag ätit klart försökte jag en ny sovställning, lute mig tillbaka på stolen, men nej nej och åter nej, det va INTE ENS NÄSTAN skönt, kunde ju inte slappna av, så jag ändrade ställning och la mig som vanligt istället. Skönt skönt

 

Sen efter jobbet åkte jag till stureplan för att hämta ut min mobil som dom hade fixat. Men nej dom hade inte lyckats fixa den utan jag fick en ny likadan mobil, dock samma pissiga batteri, så jag ska se om den funkar som den ska så får jag köpa ett betteri, börjar den krångla igen så ska jag begära en annan modell. Det återstår och se, nöjd med att få en ny mobil nu i alla fall.

 

Sen kom jag hem vid 1715 ungefär efter att ha pratat lite med sara i telefonen påväg hem.

Jag satte mig vid datan och åt lite samt pilla lite på mina fotbollslag som har haft matcher idag. Återkommer till det.

Sen kom billy förbi och hämta mig och vi åkte till coop för att möta robin innan vi drog till bålsta för träning. Som vanligt la jag mig i bak och sov, skönt som fan ju. Och träningen då, ja va ska man säga om den, det va lite folk ,båda målisarna va sjuka så vi hade en ”veteranmålis” och en ”juniormålis” som tränade med oss idag, och jag kan ju säga att dom inte va jättebra..men men tack för att ni ställer upp HELT SJUKT VÄRDELÖST att träna utan två målisar.

 

Och sen efter träningen kollar jag till min skridsko lite, och ja, den va ju ”lite” trasig om man så säger, den va typ helt jävla paj i fram på vänsterskridskon, så hade jag fått en puck där hade jag nog inte haft nån fot kvar. Shit alltså. Vet inte alls hur länge den varit så men ett tag gissar jag. Sånt märker ju inte jag. Så nu fick jag testa ett annat på som jag ska spela med imorgon, det återstår och se  hur det ska gå..haha, tur att inte matchen gäller så mycket. Men som sagt man vill ALLTID vinna och det ska vi göra. Trots att mina skridskor e paj och min radarkompis inte ska spela. Det där löser sig.

 

Sen åkte vi hem, jag satte mig här och kolla hur det gått för mina fotbollslag. Bålsta FF åkte tyvärr på sin första förlust efter 2-3 mot Red Stars. Även Jessicas Jinxed FF förlorade idag, mot brorsans lag Rosers Losers.

Mitt andra lag Stefildo United vann däremot i övertygande stil mot brorsans andra lag Lappis BK med 4-1 Riktigt skönt att få sätta honom på plats och ligger på andra plats i båda serierna.

Jessicas FC Malmö vann och sin match med 4-2 tror jag att det blev till slut. Grattis Grattis!

 

Efter det har jag väl inte gjort så mycket, kollat lite på nyheterna på kravallerna i Köpenhamn, bebisen jobbar ju faktist där så jag tänkte ju MYCKET extra på henne där när jag hörde om det på radion. Men som tur e så lever hon.

 

Asså fan va sjuka man kan vara, visst kan man bli sur och lessen och förbannad om dom lägger ner ett ungdomshus eller vad det nu va..men fan så som dom håller på…sjuklig idioti är vad det är!

 

Men nu tänkte jag tacka för mig!

Hoppas det va lite trevlig läsning i alla fall.

Imorgon är det sista seriematchen innan uppehållet inför kvalet till div1.

Tyresö/hanviken möter vi imorgon, får se hur det går. Återkommer till det imorgon.

Men ta hand om er!

Tänker på dig Jessica!

PussPuss

 

*vinkar*

  

-Vet du, varför norska motorcykelförare har pyjamas på sig?
-Nej!
-De ligger ner i kurvorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback