Tisdag 13/3

Hejsan folket! 

Hur mår ni?
Jag mår bara bra måste jag säga, tisdagen har varit en helt okej tisdag, och nu är dom två jobbiga dagarna i veckan avklarade, nu är det nerförsbacke igen, härligt härligt! 

Börja med att dra dagen först då.
 

Vaknade 0540 när klockan ringde och ville verkligen inte gå upp men jag är ju så illa tvungen så gjorde det ändå, satte på mig jobbtröjan och sedan åt jag frukost, borstade tänderna och sedan klädde jag på mig resten av arbetskläderna, gick ner till bilen och körde iväg, svängde först förbi billy för att lämna av hans matlåda som han hade glömt i min bil igårkväll, sedan körde jag till skärholmen där jag nu för tiden jobbar, var väldigt trött och det var jobbigt att hålla sig vaken kan jag tala om för dig/er  men det gick ändå bra tycker jag.

Va framme 0645 och satte väckning 0655 så jag sov lite i bilen innan jag gick upp till boden, där va martin redan, micke kom lite senare, fritts jobbade inte med oss idag då vi nästan va klara med det vi hållt på med dom här dagarna, så idag va han på ett annat bygge, tingsrätten i Flemingsberg närmare bestämt, så jag gjorde klart det lilla vi hade kvar att göra, sedan ringde jag micke, packade ihop grejerna och gick sedan till det nya stället där jag skulle börja täta. Först gick vi runt och kollade va som skulle göras, men är tvungen att ha en så kallad "blipp" för att komma in genom endel dörrar, och blippen är för tillfället borta så jag kan inte jobba där en, så fick börja med den andra delen, vilket gick helt okej. 

Packade ihop grejerna och drog hem 1515 idag, martin och micke hade dragit redan vid andra rasten då dom skulle iväg av olika anledningar, så slutet av dagen var jag där själv, vilket inte var nå större skillnad då jag nu jobbar själv och micke och martin e på ett annat ställe på bygget. Och jag tyckte att jag hade varit så duktig så jag gick hem då vid 1515, eller så va det så att jag inte kände för att vara kvar där, kan ha varit en kombination av dom båda. 

Kan väl nämna att på första rasten så åt jag frukt och mackor och drack juice innan jag la mig på bordet och sov i en halvtimme ungefär, andra rasten blev det matlådan och msn på mobilen, trevligt trevligt. msn e verkligen en bra uppfinning. 

Åkte hem, ringde sara och pratade lite med henne, hennes dag på orion hade väl varit allt annat än perfekt kanske men eftersom hon är så duktig så löser hon allt.PUSS PÅ DIG 

Sedan kom jag hem vid 16, satte mig vid datan och tog det lugnt, kika runt lite och käkade lite,  sedan tog jag en dusch innan det var dags att åka och träna, billy kom förbi mig vid 1755 och vi hämta först robin på coop innan vi åkte vidare till bålsta.

Fortsatte att prata med jessie på msn i bilen, alltid lika mysigt att prata med dig baby. 

Sedan var det dags för träning, var bara 50minuters träning idag, helt okej. Och det gick precis sådär lagom bra som vi kom överens om Jessica. Bra va! 

Sedan hem för att laga mat, planerade att laga potatismos och fisk men pallade verkligen inte att skala potatisen o så satte det gick bli pasta med mackrill och tonfisk istället, och såklart lök o majs o championer o poserade tomater.  Riktigt gott blev det och fyra matlådor blev det trots att jag åt en stor portion, vilket även var meningen, fan va jag är bra! Sedan har jag suttit här, diskade även undan efter mig och började med denna blogg.

Har även hunnit med att vinna en pokerturnering under bloggandes gång, bra va=) 

Det är väl min dag, kan väl berätta att det som återstår av den är att läsa jessicas blogg, gå in och pilla lite på mina fotbollslag, sedan gå och lägga mig i sängen och ringa SÖTSARG innan jag ska sova. Visst låter det trevligt! 

Lite om morgondagen då, jo imorgon börjar faktiskt kvalspelet med bålsta, som ni antagligen vet om ni hängt med så kvalar vi för spel i division 1 nästa säsong, vi möter Team Uppsala imorgon, falun och fagersta ingår även i serien där vi möter alla lag två gånger, en gång hemma och en borta, sedan efter dessa sex matcher så dom som ligger 1a och 2a får spela division 1 nästa säsong och 3an och 4an lirar division 2, enkelt va Vad tror jag om matchen imorgon då, väldigt svårt att säga faktiskt, men jag tror att det blir en tuff match som vi helt klart har chans att vinna, vore underbart att vinna första matchen, även om jag tror att uppsala räknas som "favoriter" men det är bara vad jag hört och jag själv har ingen aning hur bra vi är jämfört med dom andra laget, men jag skiter i vilket, går in och gör mitt bästa för laget i varje match och får se hur långt det räcker, förhoppningsvis VÄLDIGT LÅNGT 

Men nu ska jagavsluta detta och önska er en god natt.Får se om jag skriver något imorgonkväll eller om jag känner mig väldans trött efter matchen, det visar sig när vi hörs igen.

Ta hand om er vilket fall som helst!
PussPuss på MIN SÖTSARG 

*vinkar*
  


Vet du vad världens tunnaste bok heter?
"Nej"
Interligänta norrmänn
  


*Dagens Sötsarg*
Jessicas kommentar om lönerna i hennes fotbollsklubb FC Köpenhemn efter att jag läst en artikel i sportbladet om hur mycket spelarna tjänar 

Men om dem bara gått efter utseendet så hade jag ju varit den enda som fått lön...
så jag tror inte riktigt att det hade funkat...

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag håller tummarna för er imorgon i alla fall... som vanligt... och kom ihåg nu att du lovat mig en 12a imorgon... så det hoppas jag att du håller...
Skönt att veta att du överlevde bilfärden även denna dag... jag hoppas på samma lycka imorgon...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback