Söndag 25/3

Hej där ute, nu är det kväll igen och dags för blogg, denna gång dröjde det inte allt för länge innan jag bloggade igen, BRA VA

så jag kan väl börja att berätta o mvad jag har haft för mig idag.

vaknade av att telefonen ringde nån gång vid nio tror jag, det va pappa som sa att dom inte hade tid att komma och kolla på matchen idag men att jag var bjuden på mat efter och det tackade jag självklart ja till.
sedan låg ja kvar ett tag i sängen innan jag bestämde mig för att gå upp.

satte på datan, gjorde i ordning två mackor och juice som jag "förtärde" vid datan.
det jag gjorde vid datan var väl att fixa med mina fotbollslag so mhar matcher imorgon, bådå viktiga sådanna, Stefildo spelar för att hålla sig kvar i högsta serien, och Bålsta spelar mot Jessicas lag Jinxed FC  så där e det ju nästan förjudet att förlora, har dock en känsla av att detkan bli så med tanke på formen på laget, men det återstår att se imorgon.

sen så skrev jag pressmeddelande till alla tre lagen och sedan tog jag en dushc. hur underbart som hellst. sedan åt jag en matlåda, Lasagne, skitgott innan billy ringde och sa att det var dags att åka till bålsta för matchen.

så vi kom dit, snackade lite skit och sedan tog jag tag i tidningen och satte mig och läste/kollade igenom den. när jag var klar med det skickade jag ett sms till Sötsarg innan jag började byta om.

och matchen gick ju bra. vi vann med 3-2 efter en jämn och rolig match, jag gjorde en assist och det gick över huvud taget bra för mig idag. va mycket nära att göra mål också, sköt ett skot (hårdast jag någonsin skjutit tror jag) men det gick i "kryssribban" innan den fortsatte sin bana upp på läktarn, det va lite synd men men, tydligen så kan jag skjuta...COOOLT

efterso mvi vann idag har vi fortfarande en chans att gå upp i div 1, men då måste vi först och främst slå falun på onsdag, och dels ha tur med resultatet i matchen mellan uppsala och fagersta, uppsala får inte ta tre poäng, annars så går vi nog upp om vi lyckas vinna, aja, det där visar sig, vi ska göra allt för att lyckas slå falun (som redan är klara för div 1) och sedan se hur långt det räcker

efter matchen åkte vi hem såkalrt, gick upp och hämta en matlåda innan jag satte mig i bilenoch åkte till föräldrarna, erik va där idag också så det va ju mysigt att ha hela familjen samlad, och tintin såkalrt, men han va trötter idag med efter att även idag ha varit ute med mamma och cyklat, men det är ju bra att ha får röra sig, det ÄLSKAR HAN SÅKLART
och vi älskar honom, så underbar hund han är

när vi ätit den otroligt goda maten (potatisgratäng, nå kött sallad och stektsvamp/vitlök)  TACK SÅ MYCKET FÖR MATEN

så plockae vi undan lite innan det blev fika och kortspel.
drack te och käkade melon och spelade "bajsgubbe"
det va skoj skoj, precis som vanligt

sedan åkte jag hem, ringde Jessie men hon lyckades missa mitt samtal, stod och diskade, så jag fick ett sms av henne där hon beklagade sig att hon inte lyckades svara, så självklart ringde jag henne igen då, och då svarade hon, jättemysigt
så vi snackade i 36 minuter innan vi bestämde oss för att blogga lite innan i alla fall jag ska gå och lägga mig, jobb imorgon igen ju!
så nu är jag alltså här igen.
hann med att kolla hur det gått för mitt hockeylag i veckan, och jodå, skitbra, vinst med 4-1 i onsdags och hela 9-0 idag mot serieledarna...HUR BRA ÄR INTE DET?!?!

och nu tror jag itne att denna blogg blir så mycket längre, fan ajg känner mig hungrig (igen) hmm, kanske ska äta nåt mer innan jag går och sover. får se hur det blir med det där, skulle itne vara helt fel faktiskt.

men nu ska jag avsluta detta och ta nästa steg mot sängen.
hoppas att ni haft en underbar helg för jag vill inte direkt klaga på min.

PUSSPUSS PÅ MIN SÖTSARG

*vinkar*


Skylt ovanför norska brandsläckare:
OBS! Prova alltid släckaren en vecka före brand


*Dagens Sötsarg*
"Jag förstår verkligen inte hur jag lyckas missa dina samtalvarje gång"


*VARFÖR DET ÄR SKÖNT ATT VARA MAN*
Bröllopsplaner löser sig själva

Kommentarer
Postat av: Jessie

Men baby... altså... du e hopplös... jag förstår inte hur du kan äta sådär mycket... men va fan... en sån liten pojke som dig kan behöva käka upp sig lite... så käka på bara...
Grattis till vinsten.. du/ni e bäst...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback