Onsdag 21/3

Hejsan alla människor!

 

Nu är jag tillbaka (igen) efter viss frånvara från bloggandet. Jag tänker inte mänma något om dagarna jag missat utan vill ni veta så får ni fråga mig!

Jag går istället direkt till dagen


Måste dock passa på att gratulera TINTIN som fyllde 2år igår
  

ONSDAG

 

Vaknade 0540 när klockan/telefonen ringde, och jag slog av den och låg kvar i sängen, sedan ringde den igen 8minuter senare och sa att nu är det faktiskt dags att gå upp, så då pallrade jag mig upp ur sängen och gick och klädde på mig lite, sedan käkade jag frukost, borstade tänderna, klädde på mig resten av kläderna sedan gick jag ut till bilen och körde till jobbet.

Idag var jag trött men det gick ändå rätt bra att köra in till jobbet, va där ungefär kvart i idag med så ja ställde klockan och somnade in sådär skönt som bara jag kan göra. Sedan ringde klockan igen vid 0658 och då var det bra att gå upp till boden.

 

Och där satt en ny kille, hm undra va han hette, mattias kanske? Aja, spela roll, första gången jag träffade honom iaf, han va från halland och verkade vara en trevlig prick.

 

Men jag va ju som sagt trött så jag la mig rätt så snabbt på bordet och sov, hann dock skicka iväg ett litet sms till Jessica för att berätta att jag levde.. Sedan kom micke och matrin instamplandes vid kvart över ungefär, sedan gick vi ut och jobba vid strax efter halv åtta, jag fortsatte där jag och martin avslutade gårdagen. Höll på där till 0915 då det va dags för rast, gick till iqa och köpte lite mackor och danska goda kakor hittade ajg som jag inte ätit på jättelänge, så dom var jag ju tvungen att köpa och så blev det., sedan till boden och käkade frukt och mackor och drack multivitaminjuice..och läste tidningen såklart. Och så skickade jag ett litet sms till Sötsarg

 

Sedan när klockan var 1030 ungefär gick jag tillbaka och fortsatte med mina tätningar. Höll på med det fram till 12, då packade jag ihop och tänkte gå till matrin, men så träffade jag danne från laget så vi satte oss och snackade lite skit, sedan efter en kvart lr liknande gick jag till martin och hjälpte honom lite, stod väl mest och tittade på, sen snackade vi skit med ventilationsgrabbarna innan vi gick på rast.

Då blev det matlåda och litet sms till jessie¨sedan hann jag med att äta lite kakor och så innan det var dags att gå tillbaka till jobbet strax efter 14, och ja, från det till kl 15 gick jag mest runt och snackade skit med micke och matrin, skönt skönt. Sen blev det ett besök på toan innan jag satte mig i bilen och åkte hem.

 

Var hemma 1615 och då blev det lite omelett som jag slängde ihop innan jag bäddade ner mig i sängen och sov lite, sedan ringde billy och väckte mig och sa att det var dags att åka, så då fick jag klä på mig lite kläder innan jag gick ner och hoppade in i bilen. Och sedan somnade jag i bak på bilen också såklart..helt underbart skönt, så lite sömn har jag fått idag på dagen, bra bra ju, och imorgon ska jag sova på bussen till fagersta..bra ju!

 

Och sedan var det alltså dags för träning och den gick sådär lagom bra som den ska gå för mig, sedan dusch innan vi åkte hem, lyssnade på sportradion. Pratade även med den underbara människan Jessica på msn. Sedan när jag kom hem så fortsatte jag att prata med henne på msn, och så dammsög jag lägenheten lite, eftersom niklas hade sålt sin 160 säng så hade han varit och hämtat den (jag har alltså lånat den) så det var tomt i sovrummet så jag passade på att dammsuga och då tänkte jag att det var lika bra att dra igenom hela lägenheten lite snabbt, så så fick det bli.sedan lagade ajg lite mat, var inte alls sugen på att laga mat så jag kockade bara lite pasta, stekte falukorv och sedan satte jag lite smak på det så var det klart. Enkelt och snabbt och även rätt gott.

 

Sedan kom niklas jonas och hanna förbi, med en annan säng, nämligen hannas gamla, haha här lånas det sängar, den är bara 120 så om någon till göra mig sällskap i sängen nu så e dom tvungna att ligga nära mig, *stackars jävlar* eller så lägger dom sig på golvet eller säng/soffan i vardagsrummet=)

 

Sedan lämnade jessie mig på msn så jag kollade klart på hockeyn, modo vann med 4-1, och färjestad vann borta mot linköping i sudden med 4-3 efter att ha avgjort 12 minuter in i 4e perioden.

Sedan diskade jag lite, kollade på fråga olle och nu är jag här igen. Och bloggas gör det för det har jag fått order av jessie att jag ska göra, hade dock gjort det ändå men om hon nu säger att jag ska blogga så finns det inte ens chans till att jag inte gör det.

 

Men den ska snart avslutas i alla fall. Så ni kan vara lugna.

 

Det som återstår av dagen är att jag ska in och kika lite på mina fotbollslag som har match imorgon igen, och sedan lägga mig i sängen och prata med jessie i telefonen innan jag ska sova.

 

Men jag hoppas att ni har haft en bra dag! För min har varit lugn och skön, perfekt dag för mig, eller nej, perfekt är den inte o mjag inte träffar Jessica, men näst intill

 

Ta hand om er där ute!

Tänker på er alla snälla människor i min närhet, inte bara Sötsarg, tro det eller ej så är det sant, även om Jessica är en hel del mycket mer i tankarna än er andra så finns ni där!

 

Vi hörs, tveksam till någon blogg imorgon då jag kommer hem sent efter matchen vi har borta mot fagersta, men det visar sig.

 

Puss på dig Jessica!

 


*vinkar*



Under älgjakten i Norge ville man förhindra att folk sköt varandra istället för älgarna, så man beslutade att vidta extra försiktighetsåtgärder. Alla jägare skulle t ex ha en pannlampa på huvudet, och dessutom skrika "Jag är inte en älg, jag är inte en älg", för att förhindra alla möjligheter till missförstånd.
Detta till trots var det ändå en person som blev skjuten. Jägarna som sköt honom skulle förklara hur olyckan kunde ske:
- Vi trodde han skrek "Jag är en älg, jag är en älg". Säg doktorn, kommer han att klara sig? - Han hade haft större chanser om ni inte hade flått honom...
  


*Dagens Sötsarg* 

Jessica har varit hos frissan idag och det blev jättebra  


VARFÖR DET ÄR BRA ATT VARA MAN

Du behåller ditt efternamn


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det e bra att du lyder mig baby... det gillar jag...
Se nu till att "kicka ass" imorgon... annars kommer jag att skicka ett sånt där sms till dig igen... och det vill du vell inte!?
Hoppas att du har en helt underbar dag imorgon...
Pussar å kramar i massor!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback