Måndag 12/3

Hejsan gott folk, nu är det dags igen, Stefildos Blogg.


 NY VECKA NYA MÖJLIGHETER 


Ja jag vaknade 0540 då klockan/telefonen ringde. Då var det bara att gå upp och äta frukost, sen borsta tänderna innan jag satte mig i bilen och åkte till jobbet, va dock tvungen stanna för att tanka men det hann jag med, va på jobbet 0655 så det va ju bra, sen kom dom andra runt 0715, så då gick vi och jobbade, däremellan hade jag legat och vilat på bordet i boden.

 

Det va tätning som gällde idag igen och det gick bra, gick även runt och fyllde i papper på vad vi har gjort. Blev klara med det strax före 15 så då kom martin och micke och kolla vad vi hade gjort, sedan packade vi ihop och drog hem, skitskönt. Mycket skönare att ha micke som ?mentor? istället för marcus om man tänker på när man slutar på dagarna, marcus får man typ inte sluta en minut innan 1530 för?men micke e inte alls lika noga med det..SKITBRA

 

Lite snabbt om rasterna då, på första rasten började jag med att gå till iqa och handlade mackor, räkost och multivitamindryck, sedan gick till boden och käkade det plus två äpplen och en banan som jag tagit med mig. Efter det la jag mig ner och sov lite på bordet.

Andra rasten åt jag min matlåda med kyckling och ris och läste sportbladet innan jag åter igen la mig och sov lite, idag har jag inte sovit för att jag varit sjukligt trött utan mer för att det är så skönt att koppla av.

 

Så jag var hemma 1600 idag, innan dess hade jag även hunnit med att svänga in på centrum och köpa ett fodral till min nya mobil, har ju en tendens till att bli rätt dammigt på jobbet så nu ska jag försöka slippa det..SMART JAG ÄR VA

 

Käkade två panpizzor och kikade runt lite på datan fram till dess att det var dags att åka och tränade, åkte och hämta billy och åkte vidare till apoteket innan vi mötte robin nere på coop,, robin körde så vi hoppade in i hans bil och åkte till bålsta.

 

Träningen då, jofan den gick bra det tycker jag allt, tränade lite PowerPlay och lite vanligt spel, och ja, vem gjorde mål som vanligt, ja undra om ja ens behöver nämna det? Tveksamt..är man bäst så är man

Haha, fan va ödmjuk jag känner mig.

Men eftersom alla vet att jag är det kan det vara kul att spela oödmjuk=)
 

Efter träningen åkte vi hem såklart, jag testade sms på mobilen och det verkade funka helt okej tycker jag, lite jobbigt kanske men ändå skönt att kunna ha på mobilen när man inte har tillgång till en dator.

 

När jag kom hem så kollade jag slutet på hockeymatchen modo-timrå, timrå vann med 2-1 och kvitterade till 2-2 i matcher, även hv71 kvitterade till 2-2 i matcher mot brynäs efter att ha vunnit med 2-1 dom med ikväll.

Färjestad och Linköping blev ikväll klara för semifinal efter att ha slagit mora respektive luleå med 4-0 i matcher, kvällens matcher slutade 9-3 till färjestad och 4-2 för linköping.


Sedan kikade jag hur det gick för mina fotbollslag, och ja, det gick precis som vanligt nu för tiden, förlust för båda lagen, jag blir så trött, nu jävlar ska taktiken ändras och lite allt möjligt för att se vad som kan hända, det är verkligen INTE kul att förlora. FAN VAD JAG HATAR DET 


Vill även passa på att gratulera Jessica till hennes lag Jinxed FF efter att ha spelat oavgjort, 1-1 mot min brors lag RosersLosers, deras första poängförlust, laget jag är assisterande tränare för denna vecka då han är uppe i kiruna med skolan och "går på tur" som det så fint heter.

Själv kallar jag det "vandra på fjällen"

Satt jag fick förtroendet att styra hans lag denna vecka, dock fått tydliga direktiv hur jag ska göra men ja..får se om jag verkligen vill hjälpa honom med det där=)

 

Efter detta kollade jag på hockeykväll, efter det satte jag mig här och lirade en pokerturnering vilken jag självklart vann=) Tack Jessie för hjälpen!

 

Och så nu sitter jag här och bloggar igen, och den ska strax avslutas, bara lite småsaker kvar.

 

Men hoppas att eran dag har varit bra, det har min trots att det varit måndag, inte den bästa dagen på veckan kanske=)


Tänker på er där ute!
Sköt om er!

PussPuss på MIN SÖTSARG


 *vinkar*  


-Vet du varför fåglarna flyger upp & ner över norge?
-nej
-Fåglarna vill inte se skiten  


*Dagens Sötsarg*
Jessies kommentar när jag sa att jag skulle spela poker 

Okej... jag vet inte om jag vågar säga lycka till med pokern... för då går det säkert åt helvete bara för det... så nä... jag skiter i det där...

Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja men du behöver inte spela ödmjuk baby... alla vet att du e bäst... och det e fan på tiden att du också inser det...
Grattis till poker vinsten även denna gång... och nästa gång så spöar du dem jävlarna i fotbollen.. kommer att gå skitbra... TRO MIG.. det vänder snart...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback