Lördag 3/3 & Söndag 4/3

Hejsan alla glada!

Nu kommer helgens blogg såhär på måndags eftermiddagen. Vet inte alls hur den kommer bli men det visar sig!

Börjar med LÖRDAGEN

Vaknade runt nio nån gång först men somnade om och gick upp vid 11 istället, då ställde jag mig och skulle försöka göra omelett, visste inte riktigt hur man skulle göra, så jag knäckte tre ägg o la ner i stekpannan efter att jag hade smält smör, sen hade jag i majs tonfik skinka och ost och lite krydda och sambalolek för att få lite mera smak på det.

En fråga, sambalolek räknas det som en krydda eller vad kallar jag det?

Aja min "omelett" blev god men det såg itne riktigt ut som pappas brukar göra, den va lixom inte i en sån där "fast" konsistenst som han får den utan det va mer än röra..typ äggröra...aja, bestämde att jag skulle fråga pappa när jag ko mdit.

sen satt jag vid datan ett tag, sedan rignde mamma och sa att dom var påväg hem och att jag kunde komma dit o m30minuter ungefär, dom hade varit på promenad med tintin och några andra hundar som uppfödaren har.
så jag gick och duscha för att sedan åka dit, dom satt och åt och jag frågade vad jag gjorde för fel med min omelett, och ja man skulle ju vispa äggen först, antingen bara äggen lr med lite vatten lr möjlk till..aha tänkte jag, det får jag testa nästa gång.

sen strax innan tre åkte dom in till stan för att bowla och äta med micke och marie, mamma o pappa hade bröllopsdag och micke hade nyligen fyllt år så det passade ju bra.
så då hade vi bestämt att jag skulle ta hand o mtintin.så jag tog me lite leksaker o mat o sånt nödvändigt föt att min älskling ska trivas. satte oss ibilen och åkte till skogen för att ta en promenad, vi va ute 30minuter ungefär och det va jättemysigt, kastade pinnar o så..han e så härlig den hunden.

sen åkte vi hem hirt till lägenheten, han luktade igenom lägenheten innan han kunde lugna ner sig och lägga sig för att vila, för han va lite trötter dels efter vår lilla promenad men även den 2timamrs promenaden me mamma o pappa o hundarna.
så jag satte mig vid datan och spelade lite poker o va jag nu hade för mig. sen började ajg bli hungrig och jag bestämde mig för att laga lite med. Det blev pasta och skinksås och det vart ju hur gott som hellst. så duktig jag är=)
sen kollade jag påhockey extra där dom hade slutspels "val" eller vad man ska säga...lagen får välja sina motståndare.
färjestad-mora
hv71-brynäs
modo-timrå
linköping-luleå


så ser kvartsfinalerna ut
ska man våga på sig en gissning på vilka som går vidare kanske.
färjestad,hv71, timrå och linköping...får se hur det blir med det...börjar i alla fall nu på tisdag, imorgon alltså!

sen åkte jag iväg med tintin til lskogen och va ute en sväng innan vi åkte upp till arlanda och mcdonalds för att hämta syster anki som slutade 2000. sen snabbt hem för att kolla på melodifestivalen, missade dom två första låtarna men ja det gjorde inte allt för mycket, det blev hamburgare, chips, dips o läsk i lördagskvällen, det va mysigt, efter melodifestivalen var det dags att ta en sväng med tintin igen.
efter det kollade vi på film, det blev til lslut Katten Gustav 2 som vi skulle kolla på, den va riktigt bra, dock så va jag såp trött att jag somnade efter en 40minuter typ, som vanligt när ja kolla film me syster..haha

vaknade när den va slut iaf och då va det bara att fixa i ordning och gå och lägg oss. testade att ringa jessie men hon svarade inte. så jag somnade och sedan vid 01 tror jag det va typ så skickade hon ett meddelande, det va inte meningen att väcka mig vilket e en snäll tanke man jag vill ju så gärna säga godnatt till dig och höra din röst så jag ringde såklart upp dig, tyckte inte det kändes som att vi snackade så länge men tydligen i 1 timmar och 48minuter..knas knas...

och tintins natt då, ja han kunde till en början inte somna, han e ju van att sova hemma hos föräldrarna i sin säng, inte här med mig o anki på en fäll, men ja efter ett tag hörde man honom snarka i alla fall och det va skönt att vet att han lyckades somna.
sen somnade även jag men vaknade igen 0530 av att tintin skällde på något, lyckades i alla fall få tyst på honom efter ett tag och sen sov vi vidare, sen vid 07 tyckte han at det var dags att gå ut och gå igen

NU är vi alltså inne på SÖNDAGEN

så jag tog på mig mjukisar en tröja och jackan och gick en sväng med honom, sedan tillbaka ner i sängen och somnade om ,ställde kl på 0945 för jag tänkte göra syster sällskap o äta frukost med hrnne eftersom hon skulle till jobbet och jobba men nej ja somnade om efter att ha slagit av väckarklockan. sedan vaknade jag 1025 då det va dags för henne att gå och tintin tyckte verkligen att det va dags att gå ut och gå igen så när syster gick till jobbet gick jag och tintin en promenad igen.
när jag sedan kom tillbaka satte jag mig vid datan och tintin la sig ner och sov som vanligt, när han fått upp hela familjen tycker han att han har gjort sitt och kan somna i lugn och ro, vilken kille va!

så det blev väl lite poker o allmänt tidsfördriv, föresten så kollade jag på PrisonBreak vilket va riktigt intressant och bra avsnitt som vanligt. Blev även lite frukost till det. Sedan tog jag en dusch innan jag åkte ut till skogen med tintin för en promenad. när den var "avklarad" åkte vi upp till arlanda igen för att hämta syster än en gång på jobbet. tommy kom ner och hälsade och gav även mig en hamburgare som jag hade bett om TACK TOMMY och ja vi får ju ses snart...myspojken där!

sedan hem till föräldrarna, eller itne riktigt, hade glömt tintins matskålar så tog en sväng förbi mig först.
sedan väntade vi lite på maten som inte riktigt va klar, det blev pannbiffar med "kinoa" om det nu stavas så, typ som ris, men inge kolhydrater i dom tror jag, mamma o pappa kör nån GI bantnign så då undviker dom kolhydrater, gott va det ich och svampsås till det och grönsaker såklart. TACK SÅ MYCKET

sedan åkte jag därifrån och ringde jessie och pratade lite med henne, mysigt värre innan ajg ringde jonas och kollade vad han hade för sig, bestämde att jag skulle svänga förbi en stund, hade ju inte varit i hans lägenhet innan, FY SKAM STEFAN och den va ju riktigt fin och bättre blir det när du fått allt på plats, blev lite skitsnack och tv tittande, åkte sedan hme till mig för att hämta högtalare, men ja niklas ahde gömt sladdarna så att vi inte hittade dom ,tog i alla fall med högtalarna tillbaka till jonas, kolla lite mer på tv innan jag åkte hme igen. satte mig vid datan o snacka me folket på msn samtidigt som jag kollade på tv.

bestämde mig för att göra ett nytt försök med omeletten så denna gåcg knäckte jag tre ägg hälde i lite mjölk och vispade, sedan skar jag lök, skinka, ost, champion, majs tonfisk ochhade i, och såklart krygga (och sambalolek) om det nu inte räknades som krydda.  och ja det blev ju riktigt gott idag men men ändå fick jag inte den där fasta konsistensen..vet itne varför..knasigt värre...passar kanske mig ioförsig.

aja får nöja mig med att det blir gott. och så e det bara jag so mser hur den ser ut och det ska ju ändå blandas i magen så va fan gör det egentligen?

sedan satt jag o kollad elite på mina fotbolls lag so mhar match idag måndag, ena laget (stefildo) har hemmamatch emot tompaldo eller va dom nu heter medans bålsta har hemma match mot brorsans obesegrade Rosers Losers, (passande namn?) aja får se hur det går ikväll, skulle vara kul och slå bror igen men om jg ska vara ärlig tror jag nästan på två förlust ikväll tyvärr...håller tummaran för mina OCH Jessicas lag såklart! där blir det garanterat vinster! så det kan jag ju glädja mig åt i alla fall!

sedan fick jag en ny sida MOT Jessies vilja..förlåt baby men jag vill ju så gärna...hon ville nämligen lära sig spelet innan jag skulle få börja, nämligen ett hockeymanagerspel som hon har lite svårare att förstå sig å än fotbollen FÖRSTÅLIGT NOG men ja hon blir ju "lite" irriterad när det inte går som hon vill och det gjorde det inte denna kväll, så det va ju en lite irriterad Jessica man pratade med i telefonen igårkväll, men det e mysigt vilket fall som hellst, hon e ju ändå min SÖTSARG

men nu ska jag snart iväg och träna och ska avsluta detta.
tyvärr får ni stå ut med alla mina stavfel idag men jag hoppas att det går att läsa det mesta av det jag skriviit!
hoppas ni haft en underbar helg och måndag!
hörs lite senare ikväll!

Puss på er!
Tänker på dig Jessica!

*vinkar*


En norrman höll på att stoppa pengar i en
parkeringsautomat när en landsman kom och frågade:
- Har du vunnit nåt än?

Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja du e en hemskt elak människa... faktiskt... men det e jag ju van vid... så det gör ingenting...
Låter som du haft en bra helg i alla fall!
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback