Lördag 10/3 & Söndag 11/3

Hejsan allihopa! 


Nu är denna vecka avslutad, höjdpunkten va ju helgen, som vanligt, kan dra lördagen lite snabbt sedan drar jag dagen, låter det bra?

Ja det blir så i alla fall vad ni än tycker, faktiskt min blogg.


 Lördag 


Vaknade i panik 0830, kollade ut och såg att det va ljus ute, och tänkte,

Shit nu har jag försovit mig, okej, ska jag ringa och säga att jag e sjuk eller ska jag ringa och säga att jag försovit mig, varför har inte dom ringt och kollat vart jag är?
nej klockan e för mycket för att säga att ja e sjuk nu tänkte jag..

Sen börja jag tänkte lite till, fan det är lördag idag, ja ska inte jobba idag ju, fan va bra..haha

Så somnade jag om, och ja..jag funderade på att skicka ett sms till jessie direkt o berätta, men det hade ju blivit så långt så jag tänkte att jag berättar det senare.

 

Sen somnade jag om o vaknade igen vid 11 då pappa ringde och sa att han skulle komma förbi med min byrå, så kom han 30minuter senare, se åt jag frukost och spelade lite poker. Sedan bestämde jag mig att gå ner till centrum, för det va så sjukt fint väder, gick först in på ÖB, sedan in på willys innan jag avslutade shoppadet på bolaget

 

Sedan hem, och då va det dags att tvätta, så det var bara att samla ihop allt som skulle tvättas och sedan gå till tvättstugan, och det höll jag på med fram till 16, och under tiden spela jag poker och städade lite i lägenheten.

 

Vid 15 började luleå-linköping på tv så den kollade jag på, lhc vann till slut med 2-1 och leder matchserien med 3-0, även färjestad leder med 3-0 i matcher mot mora, brynäs och modo leder med 2-1 i matcher mot hv71 respektive timrå

 

Efter hockeyn ställde jag mig för att laga lite mat, hade bestämt att jag skulle göra kyckling men inte hur jag skulle göra den, men det blev till slut skitbra och skitgott, ris kyckling wok och en massa vitlök på kycklingen.bra bra

 

Åt maten och sedan kom jessie hem från jobbet, inte alls lika glad som jag hade hoppas, mycket motgångar alltså, men snart vänder det hoppas vi och allt går verkligen vår väg=) håller tummarna för det baby

 

Det var i alla fall underbart mysigt att prata med dig, det hoppas jag att du vet!

 

Sen drog jag till linda där även hanna och niklas var för att kolla på melodifestivalen. Och do msatt ju och åt mat till den när jag kom, och frågade om jag ville ha eftersom det fanns kvar. Men jag tackade nej eftersom jag precis ätit, men efter ett litet tag så gick niklas och hämtade tallrik, glas och bestick så då var det ju bara att hugga in, jag menar, mat får man alltid ner i kistan, potatisgratäng kött och beaneissås, gott gott, tack så mycket!

 

Tyvärr vann den sämsta låten, "vår" låt FÖR ATT DU FINNS med Sonja Aldén kom 6a, riktigt fin och bra låt men tyvärr vann den inte, kan säga att jag tyckte det va en bra final, men tyvärr vann the arkL

Föresten, någon som vet om han skulle föreställa en tjej eller kille?

 

Sen såg vi en timme på ?16blocks? en bra film innan jag bestämde mig för att åka hem igen, kollade andra halvlek på Barcelona-Real Marid som till slut slutade 3-3, tydligen en skitbra första halvlek som jag tyvärr missade, sedan fick barca en spelare utvisad i slutet av första halvlek vilket itne alls var bra för matchen och andra halvlek blev itne alls så bra som den kunde varit, dock helt klart en bra, och underbart att Barca fick in kvitteringen i slutet, Messi gjorde alla tre mål, 19år gammal, lite skön kille kanske!

 

Sedan blev det lite snack med jessie, läste saras blogg efter att pratat me henne i telefon, sedan bar det av till uppsala där jag släppte av henne, sen hem och gick och la mig, först åt jag ioförsig en panpizza, riktigt gott.

 

Avslutade dagen med ett samtal med Jessica precis som vanligt och det va underbart precis som vanligt, och jag va fan knäppare än vanligt igår, förstår verkligen inte hur du står ut med mig, ingen annan som gör det, ioförsig inte någon som försökt, men jag hoppas att du vet att du är underbar och jag känner mig väldigt lycklig över att få prata med dig och lära känna dig, du är en underbar person och jag ser fram emot att se vad detta leder, kompis för resten av livet hoppas jag verkligen att vi kommer att vara. För en sådan person som du finns det inte så många av på denna jord. Tack bebis, för allt du gör för mig!

 

DU BETYDER MYCKET MERA FÖR MIG ÄN DU KAN FÖRSTÅ


 Söndag 


Vakande 10 och kollade vad klockan var för att se hur länge jag lyckades sova på min ?sovdag? sen somnade jag om och gick upp igen vid 1130 ungefär, käkade frukost och började spela lite poker. Sedan vaknade Jessie runt 12 skulle ajg tro och loggade in strax efter det, mysigt värre ju! Precis som vanligt, och det va ju skönt att höra att du sovit gott och länge.

 

Sedan snackade jag lite med syster och vi bestämde att vi skulle åka in till stureplan och lämna in våra telefoner på reparation, så vi tog 1349tåget in till stan, och ja jag ville ju ha en ny modell eftersom jag haft den inne två gånger redan och senast fick en ny mobil, men nej den strula ju också såklart.

Men tydligen kunde han inte göra så, så istället bröt vi mitt nuvarande  abonnemang och tecknade ett nytt så fick jag en nya mobil, inte en jätteny, kom väl i somras eller så tror jag, en sonyericsson k800i

Så nu ska jag se va jag tycker om ericsson, om det e bättre än nokia, det visar sig, förhoppningsvis ska den inte strula så mycket.

 

Syster lämnade in sin och fick en lånetelefon, och gissa vad, den lånemobilen hon fick den hade jag som lånetelefon första gången ajg lämnade in min, lite cooligt tyckte vi

 

Sedan gick vi in på dressman och jag köpte en vårjacka, ett par byxor, två tröjor och ett par badbyxor, någon som vill bada med mig?

 

Sedan gick vi till centralen och skulle leta efter ?SL CENTER? eftersom ankis busskort inte funkar att dra i spärrarna, så då skulle hon tydligen dit för att få ett nytt, och efter en liten stund så hittade vi det i alla fall och hon fick ett nytt kort som funkar, PERFEKT

Sedan tog vi tåget till rosersberg till familjen. Där väntade en trött Tintin som hade varit ute med mamma och cyklat, så det blev ingen promenad med honom för mig idag men fick i alla fall träffa honom, inte illa bara det. Och så fick jag ju träffa mamma och pappa vilket alltid är trevligt.

 

Mat bjöd dom också på, va väl mesta pappa som lagat den tror jag, det var ?kinoa? som ni nu vet varför do mäter hoppas jag eftersom jag tidigare berättat det, och till det var det köttgryta, vanligtvis brukar jag inte tycka om det eftersom köttet brukar vara så segt och jobbigt att tugga, men inte denna gång, det var gott faktiskt! Och till det var det sallad såklart.

 

Sedan blev det efterrätt, ?daimtårta? och det va ju sjukligt gott, som vanligt samtidigt som vi kollade 3e perioden mellan rögle ? södertälje, ssk vann tills lut med 4-2, sista målet inslaget av tomas kollar i öppen kasse. Annars så gjorde min före detta lagkompis linus videll 2mål och en assist för sitt södertälje, duktig pojke där!

 

Sedan lekte jag lite med min mobil, har ju msn på den nu också, hihi kommer väl inte använda det jättemycket kanske men ändå skönt att ha. Typ bussresa till fagersta och falun eller så..vem vet..kanske ni måste stå ut med mig då!

Fick även med minigolf och tennis som spel på mobilen=)

Och försäljaren bjöd mig på två månader gratis 3musik, om jag fattat det rätt kan ja ladda ner musik med telefonen från nätet gratis, lite osäker men tror att det är så så det tackade jag ju inte nej till.

 

Sen gick jag till tåget efter at tha sagt hejdå till tintin anki mamma och pappa. .

 

Tog som sagt tåget hem, eftersom jag nu inte har nå musik på telefonen så lyssnade jag på radio men det va ju som vanligt inge vidare mottagning tyvärr. Kom hem slog på datan och började spela lite poker. Sedan hittade även Jessie hem efter att ha varit med jonas och sina föräldrar, vad hon gjorde med jonas vill jag inte tala om för er, det e lite privat, men jag kan ju säga att hon tyckte det va mysigt!

Och hemma hos hennes föräldrarna hade hon och mamma bakat och mamma och pappa hade blivit nerkladdade i mjöl av min kära SÖTSARG..haha fan va gullig hon e, baka kan man tydligen inte göra om man nu inte e helt mjölig

 

Men om jag ska vara ärlig så tror jag att Jessica kände sig utanför eftersom att hon var helt  nermjölad och kastade då på mamma och pappa också, kan det möjligtvis ha varit så?=) PUSSPUSSPUSS

 

Sen har jag suttit o kikat lite på min nya mobil, den verkar ju bra, ska bara försöka koppla ihop den med datan också, den ville inte det idag så ska göra ett nytt försök nästa vecka.

 

Sen har jag kollat på sporten och parlamentet innan jag för ett tag sen satte igång med bloggandet. Och det är jag alldeles strax klar med och då är det bar att gå in i sovrummet och ringa jessica, underbar avslutning på dagen

 

Men ja nu ska jag faktiskt avsluta detta, bra va?!?!

Men jag hoppas att ni haft en underbar vecka och helg. Nu börjar en ny sådan och vi hoppas att även den blir bra, VISST

 

Ta hand o mer där ute! För jag tänker ta hand om mig själv så länge någon kommer och tar hand om mig, tyvärr är det inte först till kvarn som får ta hand om mig, nej det e bara en speciell person som får det, men om ni tror att det kan vara du så är du välkommen att försöka så ska jag tala om du är den jag vill ska ta hand om mig

 Sov så sött!
Puss Puss 

*vinkar*
  


Appropå att man i norge betalar extra för en prostituerad med HIV.
De tror att det är en kvalitetsmärkning av samma art som finns på konjak.VSOP. VOP.o.s.v.
 


 
*Dagens Sötsarg*
Låten som jag fick av henne   
  

Keshia Chanté  - Come Fly With Me


Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja vad ska man säga... du e så söt så att det e sjukt...
Och man kan INTE baka utan att vara mjölig... och även om inte pappa var med och bakade så mjölade jag ner honom lite också... sen såg det ju ut som att han hade varit med i alla fall... hur bra som helst...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback