Fredag 2/3

Hejsan!

 

Idag är det fredag, antar att ni vet det men det tåls att upprepas!

 

Ska som vanligt börja med hur dagen har varit och vad jag har gjort!

 

Vaknade 0525 av väckarklockan (mobilen alltså) och det va ju bara att gå upp direkt, inte ligga och dra sig, så jag gick till köket och tog fram frukost, tyvärr hade jag glömt ta upp mackor från frysen igår så det fick bli frukt istället, men det funkade bra det med. Plus det vanliga multivitamin juicen och filen me sylt och flingor, eller nja, nu är jag tillbaka till kalaspuffar. Rätt ska vara rätt.

 

Sedan gick jag och borsta tänderna och när jag var klar med det la jag mig i sängen, niklas hade ju sagt att han skulle hämta mig 0610, så jag la mig i sängen och ställde klockan på 0615 utifallat han hade försovit sig. Somnade såklart och vaknade 0615 av klockan, ingen niklas som ringt alltså, ringde upp honom och ja han hade precis satt sig i bilen, så jag gick upp ur sängen tog på mig jackan och gick ut och då kom niklas.

 

Vägen in blev endel sovande som vanligt, sjukligt va trött jag har varit idag faktist. Pratade lite också men om vad vet jag väl inte riktigt. Blev avsläppt vid slussen och tog sedan tunnelbanan till medborgarplatsen och gick sista biten till skrapan. Va där 0710 skulle jag gissa och alla andra va redan där. HELT OTROLIGT

Och ja tyvärr gick vi ut och jobbade alldeles för tidigt, 0720 redan, så då åkte jag och robin upp till våning 25 för att isolera. Det gick väl helt okej till en början, men sedan ville inte ?pistolen? som vi isolerar med vara med längre?så vi åkte ner till dom andra och sa att den inte funka, och min plan jag hade funkade utmärkt, istället för att ringa och säga att den va paj så åkte vi till dom, och när vi väl kom dit sa marcus åt oss att åka och hämta den så han kunde kolla på den. Det var ju alltså min plan, allt för att dra ut på tiden, istället för att direkt få ta med den..SMART JAG E VA

Fan ändå fredag då ska man lata sig..men det tyckte inte marcus..återkommer till det.

 

Sen va det dags för lunch så vi gick till broder tuck och käkade, för mig blev det nån fisk och skaldjurssoppa lr så..god men om den va så mättande vet jag inte, så det blev en massa sallad och 8smörgåsar också satt magen fick lite föda i alla fall.

 

Sen va väl kl 1120 och vi hade haft rast en dryg timme gick vi tillbaka. Föresten så va det sjukligt svårt att hålla ögonen öppna och låta bli att sova efter att jag ätit upp, det är det som är minuset, fan får ju ingen sömn på jobbet på fredagarL trist trist

 Sen gick vi som sagt tillbaka och som vanligt tog vi ingen andra rast på fredagar, men enligt marcus så skulle vi inte gå hem tidigare ändå, utan vi skulle jobba till 1530, JAG FATTA INGENTING

Aja det va bara att lyssna, vi åkte upp igen och börja isolera igen och nu hade faktist marcus fixat till svetsen så den funka igen..bra bra

 

Och ja eftersom vi inte fick nån rast va man ju tvungen att ?gå på toa? så att man fick ett litet break i alla fall. Så fick det bli.

 

Sen vid 15 packade vi ihop grejerna, städade lite efter oss och sen åkte vi ner till dom andra. Dom jobbade fortfarande lite smått men ja sen fick vi dom på bättre tankar och vi lämnade väl bygget vid halv ungefär.

 

Ringde niklas och ja han hade också slutat nyligen så han skulle hämta mig vid slussen igen ,så jag tog mig dit och där stod han och vänta. Skönt att åka bil hem också. Therese ringde niklas mobil och eftersom ag satt o lekte med den(han hade fått en ny idag) så tyckte han att jag skulle svar och det va trevligt att prata med henne, det var ett tag sen. Grym tjej det där!

 

Sedan lyckades jag ju också somna lite..hihi visst e jag duktig. Sen ringde mamma och vi planerade lite inför morgondagen, ska ju ta hand om tintin=)

 

Sen kom jag hem, hann typ slå på datan, kasta i mig mat och linser och sedan va det dags att åka iväg till bästa för match, var hemma i 20minuter..myigt va..inte stressande alls:P

 

Åkte till bålsta, och körde uppvärmingen med dom andra skridskorna jag fått låna eftersom min vänsterskridsko va sönder, men nejnej, det va inte skönt alls, för små o smala typ, plus att det va ovant, så efter värmningen böt jag tillbaka till mina gamla trasiga och spelade med dom ,ihoptejpade som dom var men det gick alldeles utmärkt, har ju spelat tidigare med samma skridsko så varför skulle jag inte lyckas idag. Och ja det gick bra med skridskon ,resten av matchen då, nja säger jag väl, vi har inte haft något att spela för sista tre matcherna  så inställningen har väl varit sådär, plus att vi haft spelare borta pga sjukdom och liknande. Vi losade med 6-3 idag efter att släppt in sista i öppen kasse.

Det var inte bra alls och jag vill inte låta ego eller nåt nu för jag hatar att förlora?men ja för mig gick det helt okej idag, fick en assist och spelet funkade helt okej, trots att jag va lite trött sådär men aja?det blir bättre.

 

Sen ringde jag sara efter matchen, hon va lite bitter, fortfarande kvar på jobbetL stackarn..hon skulle iaf ut ikväll så jag sa att jag kunde skjutsa henne till tjejerna sen när jag kom hem. Så efter att jag släppt av billy och robin åkte jag hem till sara, först skjutsade vi hem hennes mormor för att sedan släppa av älsklingen nr 2 hos hennes tjejkompisar. Sedan åkte jag hem, körde in en matlåta i miccron och satte mig här och här har jag suttit sen dess. Kollat runt lite på nätet innan jag bestämde mig för att blogga.

 

Pratade föresten med syster ikväll och vi bestämde att jag ska hämta henne när hon slutat imorgon kl 22 på jobbet, sen ska vi hem hit och kolla på melodifestivalen tillsammans, plus att jag ska ha hand om tintin imorgon, mamma och pappa har bröllopsdag imorrn så jag sa att jag kan ta hand om honom och det gör jag så gärna. Bestämde även att anki ska sova här hos mig..mysigt va=)

 

Hm, det va väl dagen i sin helhet. Ska väl skriva ner lite mera annat skit

 

Alltså klart att Zlatan ska lira med svenska landslaget igen, det va ju trevligt besked, han är ju ändå ?rätt så bra? om man så säger. Sedan att han kommer göra 100  mål på 5matcher, ja det går väl att diskutera men ja klart att det är bra och viktigt att han är med, men men..förstora in upp det allt för mycket.

 

Och så va det sista omgången av elitserien idag, dom som till slut tog sig till slutspel blev redan klara

FärjestadHv71ModoTimråLinköping Brynäs 

Och så idag blev det klart att luleå och mora tog sig till slutspel efter att ha vunnit sina matcher ikväll, djurgården och frölunda har spelat klart medans skellefteå  gör malmö sällskap i kvalserien för nästa säsongs elitserie.

 

Det var väl nog det jag ville förmedla till er idag. Hoppas det varit lite trevlig läsning i alla fall.

 

Hoppas ni har sjukligt kul nu ikväll, som sagt det är fredag!

 

Föresten nu missade jag ju att nämna en grej.

Det var ju Let´s Dance på tv idag, som jag tyvärr missade eftersom jag spelade match, men fick rapport av syster att Anna och Tobbe åkte ut idagL asså allvarligt svenska folket. Kan ni sluta rösta kvar Lasse? Visst han e rolig och så men detta är en danstävling och han rör sig knappt ute på dansgolvet. Besvikelse..sen att anna är så sjukligt söt gör det hela ÄNNU värre hur det nu är möjligt.

 

Men ja nu e jag nöjd!


 TA hand o mer! Tänker på er! 

Puss Puss bebisen! Längtar efter dig! "och barnet" 

*vinkar*  


Den ena norska nöten till den andra:
Jag är helt knäckt

Kommentarer
Postat av: Jessie

8 stycken smörgåsar... ja altså jag har inga kommentarer...
Men jag e nöjd med att du fick en assist idag i alla fall... du e bäst... trots söndriga skridskor...
Och jag kan ju säga att jag inte bara e lite sotis... jag ville ju också mysa med tintin... och din älskade syster... men men... jag får ju jobba och det e nästan lika skoj... eller nått!?
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback