Söndag 18/2

Hejsan Alla glada!

Nu är det söndag! Snart slut på den också, vilket betyder att det är slut på denna vecka, vilket för mig känns jävligt skönt eftersom denna vecka varit en av dom sämsta i livet, helt värdelöst att vara sjuk ju, bara vara hemma och verkligen itne göra något alls, TRIST TRIST TRIST ..tack för att jag har kompsiar som jag kan prata med och en tjej called Gudrunn..PUSS på dig

Måste faktist börja med att berätta om gårdagskvällen, det som hände efter att jag bloggade, vilket jag gjort nu dom senaste bloggarna, hoppas att det är helt okej för er!

Jo, jag skujtsade petter, jonas jimmy och alex till uppsala, sen påvägen hem, här vid nya rondellen vid busgaraget, ja där susar jag förbi och vem står där, jo till höger, kommer alltså från bussgaragen, den vägen, står polisen, men ja ajg kör börbi saktar ner och ja blir förföljde, efter jag svängt höger vid rödljuset när jag kört över järnvägen, gasar jag på för att hinna i tid hem, jo jag och Gudrunn hade ju en gissning på när jag skulle komma hem, aja, ser iaf att polisen kommer efter så då blir jag tvungen att sakta ner, bara 50 på den vägen ju.oups..och medans ja bromsar ser jag polisbilen gasar på och kör upp i baken på mig,  fortfarande inge blåljus. hjärtat pumpar rätt bra vid detta tillfälle ska jag tala om, men jag kör vidare och kommer in på dalgatan och väl där när jag typ e 50meter från att parkera slår han på blåljuset, jag stannar till vid kanten och slår av motorn.

jag säger hejdå till Gudrunn som jag pratade med i telefonen, ja det blev ett snabbt avslut på det samtalet...jag ser polisen komma närmare och lyser in i bilen med ficklampan, pekar att jag ska köra ner fönstret men ja, eftersom jag stängt av bilen funkar det itne så jag öppnar dörren istället,

Hejsan, Funkar itne elhissen?
jo men jag stängde av bilen så då gick det inte.
detta är en rutinkontroll, du ska få blåsa, kan jag. får se ditt körkort?
jag letar snabt fram körkortet och ger det till konstapeln.
Är det din bil?
Nej det är pappas
Vad heter han?
Anders
Har du blåst i en sån här förut?
Nej, eller jo, men itne i en polisgrej.
okej, du ska blåsa hårt och länge tills jag säger till, så ta ett djupt andetag.
andas in för att sedan blåsa ut skiten i röret.
Ja det visar ju inget.

Konstapeln går till sin bil medans den andra kommer till mig.

Såg du oss därborta?
vid rondellen ja.
vi filmade dig itne med det såg ut att gå rätt så fort!
mmm mumlar jag.
Det är itne den som har högst fart som har företräde i en rondell utan den som kör in nosen först!
jaa...mumlar jag..
Jag vet själv att jag inte kör perfekt i en rondell, men du får allt taoch köra lite lugnare.
aaa säger jag
som sagt det är inte den som kör fortast som har företräde, hade jag kört in där hade det varit du som fått betala!
mmm får jag fram
Men ta det lite lugnare nu! Hejdå!
Ja det ska jag, Trevlig kväll!
trevlig kväll!


Ja det va alltså första gången jag blev stoppad av snuten igår, och ja, eftersom jag är så snygg så slapp jag böter, menar vill dom sätta dit mig men det gjorde dom alltså inte igår, så det finns ju vissa fördelar med att se ut som jag gör=)

För övrigt så va poliserna väldigt trevliga!

Men visst e det konstigt vad pulsenkan förändras bara sådär! Helt sjukt vad hjärtat pumpade igår..hiih...

Sedan gick jag in och satte mig vid datan för att läsa Gudrunns blogg innan ajg gick och la mig och ringde henne. Kom in på ett väldigt intressant ämne igår, tyvärr så började ju grabbarna att terrorisera mig med samtal så vi tvugna att avbryta samtalet, men som tur va så tog v upp det ämnet idag igen på msn, det känns bra...menar, finns det nå bättre och mer intressant ämne att prata om? inte för att jag kan något om det men ja, mysigt är väl det minsta man kan säga=)

Billy som sagt åt mig att fråga Gudrunn.
"Du får ju fråga om hon är K _ T, för du kan ju inte åka ner till malmö utan att ha S _ X med henne"

Nu har jag iaf ställt den frågan till Gudrunn, vad jag fick för svar eller reaktion tänker jag inte tala om, eller om hon ens pratar med mig längre...Det visar sig.

Sen åkte jag i alla fall och hämtade pojkarna i uppsala och körde hem dom innan jag kom hem igen, och jag kan säga att det gick mycket långsamare den bilresan en den tidigare när jag lämnade dom.

Men min telefon vet jag itne om jag är så nöjd med, igår när jag prata med Gudrunn bara dog den och hade absolut ingen mottagnign alls, försökte med att slå av den, ta bort sim-kort o batteri, men nej inget hjälpte, testade att skriva ett meddelande istället för att säga att jag va där och att dom kunde komma. Och då när jag började skriva, ja då fick jag full mottagnign igen, cp mobil så den har jag lämnat in idag, men återkommer till det alldeles strax.

Kom väl iaf i säng runt 04 igår, sov till 1045 då pappa ringde och väkte mig och undra när do mskulle komma idag ungefär, och ja efter två sa vi och att jag hör av mig när jag vet mera.
Så jag gick upp på en gäng när jag lagt på luren och satte på datan och åt några mackor och drack juice samtidigt som jag kollade runt på datan. sedan tog jag 1134 tåget in till stan för att lämna in telefonnjäveln igen eftersom dom itne lyckats laga den, så less, hoppas det itne funkar denna gång heller så att jag kan få en ny, nu är jag less på skiten, VÄLDIGT LESS

Sen tog jag tåget hem, skrev en lista på vad jag skulle handla och åkte sedan till willys för att handla, hittade väl det mesta och tror faktist itne att jag köpte något mer än det jag skrivit på listan, det måste väl ändå vara ett gott tecken!

sen kom jag hem och när jag packade upp grejerna så knackade det på dörren och mamma pappa syster och tintin kom intraskandes. trevligt värre!

dom skulle hjälpa mig med att sätta upp en gardinstång och gardiner till det såklart..fint blev det trots att mamma glömde köpa några få saker men ja, det där fixar sig, ingen större skada skedd=)
Under tiden så försökte jag leka lite med tintin menhan var så trött efter cykelturen han och mamma precis varit ute på, så han orkade bara ligga ner och mysa, men det dög för mig det med, han e ju bara så underbar!

Sedan fikade vi samtidigt som jag visade dom mina två "filmer" jag gjort, när vi sett dom så kollade vi på "Grogg" med Robert Gustavsson ,riktigt jävla rolig är han! men antar att dom flesta vet det men det tåls faktist att upprepas.

Sedan åkte dom hem och jag satte mig vid datan. spelade lite poker prata med Petri, Sara, Niklas i telefonen o så, sedan bestämde jag mig för att laga mat, det blev Risnudlar till kyklingen, plus wokgrönsaker, riktigt gott blev det idag och inte mindre än FYRA matlådor, så nu har jag som sagt byggt på förrådet inför kommande vecka, SJU matlådor som ska ätas upp! INGA PROBLEM SÄGER JAG

Åt vid datan samtidigt som jag pratade med Gudrunn på msn.
Sedan har jag kollat på Sporten och Parlamentet, har några sköna kommentarer från parlamentet som jag tänkte dela med mig av.

Betner säger: va snäll mot johan, han har haft en tuff vecka

 

pia säger: bara för att du har fått knulla

 

betner säger: e det så konstigt då?

 

pia säger: Jaaa



-Vill du gå på dejt med mig?
-Nej tack!
-Varför då? Jag har bokat bord på BURGER KING



"Julafton firar vi genom att dansa runt majstången till minne av att tomten blev korsfäst"


Sedan har jag spelat ännu mera poker och ja jag kan väl nämna att jag gått plus denna helg, hur mycket / lite behöver ni inte veta.

och sedan sate ajg igång med denna otroligt lååååånga blogg som jag inte tror att ni orkar ta er igenom utan minst fyra fikapauser,

men ja, ska jag avsluta detta för er skull nu då! finns ju bättre saker än att läsa denna blogg lixom!
Så jag tackar för mig och hoppas att ni haft en otroligt bra Helg!
Min har varit helt okej det tycker jag allt!

Ser fram emot nästa!
Imorrn ska jag både jobba och träna..skitbra ju!

Men ta hand om er!
Tänker på dig Gudrunn!

Puss Puss

*vinkar*


Varför är norrmännen så dåliga på att spela biljard?
För att dem försöker ställa sig i kön.



Jag åker till jobbet och jobbar hela dan

Jag åker och tränar, jag kommer hem igen
Under hela dagen, vad jag än gör

Finns du i tankarna, i tankarna hos mig


Kommentarer
Postat av: Jessie

Fan vad du varit duktig idag då... fått en massa gjort ju... duktig du e...
Och baby... man ska INTE förska att köra ifrån polisen... jag vet inte hur många gånger jag måste säga det...
Ha en bra dag på jobbet imorgon!
Puss å kram!

Postat av: Åsa

Måste du skriva så långt :P Tar ju evigheters evigheter att läsa sig igenom, du snor ju praktiskt taget all min pluggtid. Haha.
Appropå bilder breve text. Högerjustera bilden, medan texten är vänsterjusterad. Jättelätt. Hoppas det funkar.
Kram Åsa

2007-02-19 @ 14:59:33
URL: http://asalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback