Lördag 24/2

Hejsan alla människor som hade tanken att läsa denna blogg!
Ja det är alltså dags för lördagens blogg, VARMT VÄLKOMMNA

ska börja med att dra min dag för er precis som vanligt och får se vad jag kan hitta på efter det!

Vaknade runt 8 första gången imorse, varför vet jag itne riktigt, tror jag låg o pratade i telefonen till 0330 eller nå liknande igår, klockan kan ha varit mera eller mindre, väldigt osäker, men oavsett så kändes det konstigt att vakna så tidigt, men kunde i alla fall somna om!

sedan vaknade jag 0955 av att väckarklockan ringde, jo det va tvättiv mellan 10-13 idag satt det var bara att gå upp och gå till tvättstugan med första tvätten. sen har jag gått fram och tillbaka till tvättstugan fram till 13 och ja har alltså tvättat det som behövdes tvättas, vilket var bra.
under tiden har jag även pratat med min bror, kollat lite på oliak utbildningar, fnderar alltså på att börja plugga, men, vad ska jag plugga då? och vart? och när ska jag börja plugga. Tankan har slagit mig att jag ska jobba i 44 år till, eller ja, det är 44 år kvar tills jag går i pension, förmodligen i alla fall, och då har det slagit mig att jag kanske ska jobba med något jag tycker om, visst jag trivs på jobbet nu och kan säkert jobba där ett bra tag, men inte fan 44 år, och jag känner att om jag ska börja plugga så är det väl tid att göra det nu och inte om en fem år kanske, då är jag 27 nästan, ja det låter inte jättelockande...aja jag får se hur det blir med det dära.

blev även lite pokerspelande medans tvätten blev ren och torr.

när tvätten var klar satte jag igång med att städa lägenheten, började med att damma, efter det så damsög jag hela lägenheten, och när jag var klar med det kände jag mig hungrig så jag värmde på en matlåda och satte mig och åt, tänkte sätta mig vid soffan o kolla lite på tv medans jag åt men det blev itne så för billy "vibbade" till mig så jag satte mig vid datan som vanligt och pratade med honom medans jag åt. trevligt värre

när jag ätit klart och pratat klart med billy satte jag igång med att svabba lägenheten, när det va klart satte jag mig vid datan och lirade poker igen medans golvet torkade.

när det väl blivit torrt och jag kände mig färdig med pokern för tillfället gick jag och vek tvätten som behövdes vikas och la in i garderoben.

sedan skrev jag ner en lista på vad jag tyckte att jag behövde handla för att sedan åka till willys och handla det PLUS lite till. det var skönt och handla idag för det var inte så mycket folk så det gick smidigt.
när jag sedan kom hem såg jag att Gudrunn kommit hem från jobbet, så jag satte mig och pratade lite med henne medans jag ställde in det jag hade handlat i kylen frysen och i skafferiet.

Och Gudrunn har nu vunnit vadet hon hade med sin "mentor" fick pengarna och blev beodrad att gå ut och ha skoj ikväll, så det blev ingen mysig hemma kväll med mig ikväll utan hon åkte till sanna för att festa och umgås med sina vänner. SKITBRA JU, och hoppas att ni har riktigt jävla kul nu, men det är jag rätt så säker på att ni har! och jag tänker på dig Gudrunn, hoppas att du vet det! längtar något enorm på att få träffa dig.

och ja du fick ju ledig imorrn eftersom du behövdes på jobbet på måndag, ordningen återställd, nu blir det en vanlig "bakissöndag" för dig imorgon, antar att du ser fram emot det!

aja nog om Gudrunn nu, för tillfället i alla fall!

efter att jag pratat med Gudrunn och hon drog iväg med sina kompsiar gick jag och lagade mat, det blev pasta idag, och till det stekte jag falukorv i småbitar, skar lök och hade ner i, plus championer och matlagningsgrädde, sedan hade jag i sambalolek för att få lite smak på det hela, och jag lovar er, det va RIKTIGT GOTT
i alla fall för dom som tycker om rätt så stark mat, speciellt sambaloleksmak, för det smakade det!

när jag ätit så satte jag mig i soffan och kollade på melodifestivalen, och ja jag tyckte att nästan alla låtar va bra idag, det va riktigt kul att lyssna, mycket bättre än tidigare, föresten, jag släkte ju alla lampor och tände lite ljus här i vardagsrumet, och shit va mysigt det blev..synd att jag är ensamen här och inte har någon att mysa med...

tillbaka till låtarna, jag va rätt bra på att gissa idag, först gissade jag vilka fem låtar som skulle gå vidare, och ja, ALLA rätt hade jag då, sedan gissade jag på att andreas och sarah skulle gå direkt till finalen och där fick jag också rätt, och så gissade jag att uggla och after dark skulle gå till andra chansen, där fick jag nästan rätt, sanna nielsen gick dit istället för after dark och ja det va väl inte nå större fel med det heller.
MEN VISST VA JAG DUKTIG PÅ ATT GISSA

efter melodifestivalen gick jag och diskade för att sedan sätta på PrisonBreak och kolla på det. Riktigt frym sere som dom flesta av er vet. till det blev det cola och godis.
sedan satte jag mig vid datan igen och spelade en pokerturnering igen, och ja det har gått bra för mig på pokern idag kan ajg säga er, hur bra håller jag hämligt men plus har jag i alla fall gått, och det är alltid kul, även om det är mest för skojs skull jag spelar, mer när jag itne har något att göra och vill få tiden att gå, då är det bra att ha pokern som är rolig!

och den avsultade jag nyss för att istället skriva bloggen, vilket är det sista jag gör idag innan jag ska gå in och lägga mig i sängen, ringa Gudrunn men antar att hon inte kommer svara eftersom hon har "mobilförbud" ikväll, det har hennes kompisar sett till...taskiga dom är va, men ja jag förstår ju dom, när do mäntligen får umgås med henne så kan hon ju göra det till 199, även om jag e mer än glad när jag får lite kontakt med henne!
Tänker ju på henne i stort sett hela tiden, dag so mnatt, oavsett vad jag gör, vet jag e konstig men jag skulle ljuga om jag sa något annat!

det var min dag i stort, visst va det en underhållande lördag!
har i alla fall fått en hel del gjort, vilket är positivt.

något mer som hänt idag då, jo Malmö FF fyller 97år idag, Grattis Grattis på födelsedagen!
tyvärr blev det förlust med 0-1 mot Herfölge idag men ja, nertränade och dåligt väder får vi skylla på, visst dåligt väder för motståndarna också men....

och elitserie har det varit idag, tyvärr förlorade Malmö där också, 0-0 efter två första perioderna med sedan lossnade det för Linköping som till slut vann med 4-0, värre va färjestad som krossade skellefteå med hela 9-0 hemma i Löfbergs Arena
frölunda va inte heller så dåliga idag som vann med hela 8-2 borta mot serietvåan hv71
luleå vann i sudden mot mora med 2-1
sista matchen i elitserien idag var mellan modo och timrå och där e jag lite osäker på resultatet, men jag "tror" att det blev 5-3 till modo

Mancherster United med Henrik Larsson på plan hela matchen vann med 2-1 borta mot Fulham med 2-1 efter att ha legat under med 1-0 i början av matchen efter en miss av målvakten Edwin van der sar
men man kvitterade ganska fort genom mål av Ryan Giggs på ett vollyskott på pass från Rooney.

i slutet av matchen såg Christiano Ronaldo till att ordna segern genom att dribbla sig egenom försvaret och avsluta med ett skott i mål. Riktigt het är portugisen. United leder nu ligan nio poäng före Chelsea.

Imorgon är det alltså match för mig och laget mot Visby kl 15 men innan dess ska vi hinna med att städa omklädnignsrummet, jag robin och billy, sedan träning, efter den går vi och äter tillsammans för att sedan gå tillbaka till hallen och ladda för matchen!

men nu tänkte jag lämna er ifred. blev en rätt så lång blogg idag tror jag, tills vissas glädje och andras bedrövelse, men får se om jag kan göra er alla glada på något sätt, kanske att ni som vill läsa korta inlägg bara läser endel, skippar endel, då behöver ni inte slösa all er dyrbara tid på att läsa vad jag skriver ochh kan istället ägna er och plugg och annat skoj.
Va det ett bra förslag eller har någon något bättre?

Hoppas ni har haft en bra dag och att den fortsätter så!
jag ska ta och gå in i sovrummet nu som sagt
Men vi hörs imorgon!
Tänker på er allihopa där ute. Ta hand om er!


Saknar dig Gudrunn!
Massa Pussar på dig!


*vinkar*


vet du varför alla norrmän är så korta när dom talar?
-nej!
för att andra norrmän ska förstå dom




Jag vill att du ska se, att du får mig att le
Och vad jag än gör, så finns du här i mig
Du finns här inom mig, för jag tänker på dig
Ja, jag tänker dig
Jag tänker på dig

Kommentarer
Postat av: Jessie

Hej baby!
Det låter ju som om du haft en trevlig kväll igår i alla fall... och det hade ju faktiskt jag också...
Trevligt att få snacka en liten stund med dig igår i alla fall... trots mitt mobilförbud... men men.. efter ett tag så glömde dem det...
Hoppas att det gick bra på matchen!
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback