Måndag 16/4

Hej igen, nu är det snart slut på veckans första dag och även idag blir det en blogg för mig.

Börjar direkt med att berätta om min dag

Måndag

Ja bör ha vaknat 0520, för det va då klockan ringde, men inte förän 0556 så reagerade jag på att jag faktiskt skulle gå upp för det va dags att jobba, jag vet att jag slog av larmet X antal gånger imorse, utan en tanke på att jag skulle gå upp, haha, så det blev ett tåg senare till jobbet för mig idag.

Men jag åt lite frukost först iaf, fil med sylt och flingor, sen några hårdmackor och multivitaminjuice så klart. Niklas frågade om jag ville ha skjuts till solna men äh, kommer ju ändå med samma tåg och samtidigt till jobbet så. jag tackade nej till det men tack ändå för att du fråga!
Sen borsta jag tänderna innan jag gick ner till tåget, va rätt pigg (trots att jag itne kom upp ur sängen) så det blev inge sova på tåget. istället satt jag och tänkte på Jessie, skrev även ett sms till henne.
sen va jag på jobbet 0710, 15minuter senare än vanligt men inge större skada skedd, anders kom samtidigt som mig och peter va på toa satt.

sen gick vi och jobbade, och JAG SLAPP PELARNA IDAG
så jävla skönt, jag gick runt och tätade idag istället, som jag gjort dom senaste veckorna innan jag kom till det här stället, och tiden går mycket fortare när man tätar så det va najs, så dagen har gått bra på jobbet idag det tycker jag helt klart!

va hungrig på första matchens så jag åt min matlåda redan då, potatismos och köttbullar=) efter att ajg ätit upp den så ringde jag och väckte Jessica som jag tyckte skulle gå upp=) snällt jag är va... på andra rasten blev det glass och saft, och äpplet ajg hade med mig, fanns inga bananer kvar hemma så det fick bli äpple bara. men det funkade det med.

lyckades även sova på andra rasten idag, BRA VA=)

drog hem vid 1530 och kom innan för dörren en timme senare ungefär, böt om och skrev en liten lapp på vad jag skulle handla, åkte sedan ner till willys och köpte det jag tyckte va mest nödvändigt.

sedan när jag kom hem packade ajg upp grejerna lite snabbt innan det va dags att byta om igen, denna gången til lshorts och t-shirt, yes, nu skulle det ut och sprignar..är ni shockade?
jag kan tala om varför, jo för jag va ju hemma hos föräldrarna igår och "råkade" ställa mig på vågen

101,6 kg visade den, shit över 0,1 ton vägar man nu igen, så ja det va väl bra att jag ställde mig på vågen, innan man bli ÄNNU TJOCKARE och ddet är försent att göra något.
men iaf, jag stack ut och sprang i 30minuter, skulle gissa att det va 6km eller något liknande, sen joggade jag ner lite och sen körde jag lite armhävningar och sit-ups innan jag gick upp och hoppade in i duschen.
väldigt skön dusch för övrigt

sedan va det dags att raka sig innan jag gick till datan, tänkte kolla om jag kunde kolla på MALMÖ - Gais på web-tv, men jag lyckades inte hitta det, kanske inte gick eller så va jag bara kass. vet itne vilket det var

så jag började laga mat istället, idag blev det nudlar och kykling och wok, skitgott ju!
och jag åt inne i vardagsrummet medans jag "lyssnade" på Malmö - Gais, japp så är det, fixade satt jag hade direktrapport från matchen istället på webradio, inte lika kul som att se den men ändå känns som jag har haft koll på vad som hänt iaf=) matchen är alldeles strax slut, står 1-0 och det är spel på övertid, Junior gjorde mål efter dryga minuten på en frispark. Detta var även Malmös 3000 allsvenska mål genom tiderna, NAJS

Nu är matchen slut, det slutade 1-0 och det va ju härligt med en vinst=) även om jag hade gissat på 3-0 till Malmö, men jag är nöjd med vinsten i alla fall, och jag vet en till som är väldigt lycklig just nu, jo precis Jessica Andersson som såklart varit och kollat på matchen, lite avis jag är som itne kunde vara där med henne och pojkarna, men vi får ta det en annan dag, ELLERHUR!! är jag välkommen att kolla med er?

så nu hoppas jag att hon kommer hem strax så jag får prata med henne, HUR UNDERBART ÄR INTE DET LIXOM
men jag antar att hon ska gratulera pojkarna och så satt det tar väl ett tag innan hon kommer hem, MEN den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, och det jag väntar på är GODAST

vad har jag gjort medans jag lyssnat på matchen då?
lirat lite poker, kollat hur det har gått för mina fotbollslag på expertelven.
Och jodå, trots en massa skador och skit i Bålsta så vann man matchen med hela 5-0 mot Kossan Muu, alla 5målen gjordes av anfallarna, fördelat på 4 för ena och 1 för den andra

Stefildo United lyckades även dom vinna hemma på Dalgatan Stadium, slutresultat blev 2-0 mot "Superpippo" eller något liknande, en jämn match där jag även hann med att missa en straff.

Jessicas lag spelade även dom, Vill Grattuela Jinxed FF till segarn och har alltså 15 poäng vilket betyder FULL POTT när halva serien är spelad, IMPONERANDE

Hennes andra lag FC Malmö gick det tyvärr tyngre för, 1-3 förlust har jag för mig att det blev tyvärr:( Men det är bara att bryta ihop och komma igen älskling!! PUSSPUSS

Mycket mer har jag itne gjort ikväll, diksat, och plockat undan i köket, ska väl plocka ur diskmaskinen också tror jag, får väl se när niklas kommer hem också, sånt vet man aldrig.

Men nu ska jag sätta mig och kolla på CSI innnan Jessie kommer hem så jag får prata med henne en stund, sen ska jag gå och lägga mig i sängen och prata med henne i telefonen innan det är dags att sova.Mysig avslutnign på denna dag tycker jag! Och denna måndag har inte alls varit helt fel. Fler sånna måndagar tycker jag allt!

Men hoppas att även eran måndag varit bra och att vi kan se fram emot en minst lika bra tisdag.
Ta hand om er!

PUSSPUSS Jessica!! (på ditt himmelsblåa hjärta)

*vinkar*


En svensk buktalare kom till Norge och berättade norska historie på en krog. Ur publiken reste sig en norrman och sa:
-Jag tycker inte om att ni svenskar alltid ska driva med oss norrmän.
Då bad buktalaren norrmannen om ursäkt.
-Tyst med dig! Det är inte dig jag pratar med, utan det är den lille mannen du har i knät, fräste norrmannen.


*Dagens Sötsarg*
Visst är det underbart med Fotboll Älskling

*VARFÖR DET ÄR SKÖNT ATT VARA MAN*
Rynkor ger karaktär

Kommentarer
Postat av: Jessie

Klart att du e välkommen att hänga med oss på fotboll... inget snack om saken... men jag vet vell inte riktigt om du e välkommen om du inte dricker öl... hmm...
Men fy fan vad undebart med vinst... och ja... altså fotboll e LIVET!!!
Och du har haft en allmänt bra dag märker jag... underbart...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback