!? Fördommar eller nåt ?!

hej igen!
En anna grej som jag funderat över är fördommar, eller vad jag ska kalla det.
Jag kollade på outsiders nån gång här i veckan. Och "som vanligt" handlade det om *tjockisar*

Personer som är väldigt stora, eller stora i alla fall.
När blir en person stor och vad är normalstort?
Hur stor får man vara innan man kallas TJOCKIS?

Varför kallar vi stora personer för tjockisar och varför har vi en massa fördommar.

När man står i McDonalds kön och ser en stor kvinna i kön, slår ofta en tanke hos mig
"det är inte första gången hon äter här"
eller
"jasså då finns det ingen mat kvar till mig när jag ska beställa"
eller
"det där lär du inte bli mätt på"


sånna tankar får jag ibland TROTS ATT JAG INTE VILL HA DOM
Är det bara jag eller är det flera som får likadant?

till exempel igår på jobbet så har vi vårat fikarum en våning upp, och jag gick in samtidigt som en "tjockis" då slog tanken mig "han kanske tar hissen, han kanske itne orkar gå"
och precis när jag fått den tanken slog det mig direkt.
VART FAN KOM DET IFRÅN?
va det jag som tänkte så? Hur kunde jag göra det?
Bara för att han är lite större än "normalt"

VAD FAN ÄR NORMALT??????

Är jag normalbyggd?
Jag som bara är "lite" tjockis?


och varför ska man nu vara så jävla smal?
jag ska itne sticka under stolen med att jag tycker det är "snyggare" med så kallade "normala" kroppar, men för det vill jag inte få dessa tankar som flyger på mig. går det att stoppa dom?
Hjälp mig snälla i så fall?

För jag känner mig inte alls som den underbara människa som jag faktiskt är när jag får dessa tankar.

Jag menar, jag har peronser i min närhet, vänner och familj och släckt och så, som är så kallade "tjocka"
men jag äslkar dom och inte fan får jag sånna tankar om dom för det?
Hur kommer det sig?

Varför kan man inte se "insidan" på en person innan man ser "utsidan"

Internet kanske itne alls är så dumt att lära känna människor på. Då är det ju insidan man först "ser"

eller så kanske man ska gå och bli blind?
då har man inte alls det "problemet" som jag vill kalla det!

endel personer kan inte ens hjälpa att dom är "tjocka" utan dom har en sjukdom som gör att dom är "tjocka"
Dom har fan lika stor rätt till att leva och må bra utan att folk snackar skit bakom ens rygg för det!

Samma med funktionshindrade! och alla andra som itne är "normala"

Men om någon kan tala om för mig vad NORMALT är, så vore jag jävligt glad.
VEM ÄR NORMAL? och vem avgör det?

Idag är det väl nästan "normalare" att vara "tjockis" än att vara så kallad "normal"
nej jag blir som sagt less på alla fördommar och alla jävla tankar som flyger i mig på nåt konstigt sätt.

Varför kan jag inte istället få en sån tanke som säger
"den där personen är jättetrevlig, henne borde du gå fram och hälsa på"
eller
"hon lagar jättegod mat, gå och fråga henne vad hon ska laga för något gott idag"
eller
"han äslkar sport, fråga vilket lag han hejar på"


Suck, ja världen är bra knäpp alltså!
Och inte ens nästan rättvis.
 BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJS PÅ VÄRLDEN

Och för er som undrar!
DET FINNS INGEN GUD



PUSS på Dig Jessica!
Jag tycker om dig eller älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag älsklar när du blir sådär djup och funderar på en massa saker... du e så söt när du tänker...
Och ja... vad ska man säga om det där egentligen... du har så rätt... man e ganska idiotisk ibland... tyvärr...
Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback